Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama baner reklamowy
Reklama baner reklamowy

Chełm: Kolejne zajęcia Klubu Młodego Programisty już niedługo!

Wśród 16 instytucji w Polsce realizujących zadania Klubu Młodego Programisty jest również Chełmska Biblioteka Publiczna. Niedługo zaczną się kolejne bezpłatne warsztaty.
Chełm: Kolejne zajęcia Klubu Młodego Programisty już niedługo!

Autor: Chełmska Biblioteka Publiczna

Wakacyjne warsztaty programowania już za nami. Teraz czas na zapisy na kolejne zajęcia w ramach Klubu Młodego Programisty. Rozpoczną się one 5 września o godz. 11. Chełmska Biblioteka Publiczna jest jedną z 16 instytucji, w których projekt jest realizowany przez Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog. 

- Zapisy na bezpłatne zajęcia trwające w trakcie roku szkolnego 2022/2023 rozpoczną się 5 września o godz. 11 za pośrednictwem witryny internetowej https://www.klubmlodegoprogramisty.pl/. Przygotowane są 3 cykle dla każdej z 3 grup wiekowych. Uczestnik będzie mógł wziąć udział w jednym cyklu. Każdy cykl będzie się składał z 10 spotkań warsztatowych. Zastrzegamy ewentualne zmiany w harmonogramie. Więcej informacji w Wypożyczalni i Czytelni dla Dzieci, nr tel. 82 564 28 40 - przekazała Anna Małysz, kierownik działu rozwoju i promocji Chełmskiej Biblioteki Publicznej.

Zajęcia odbywać się będą w trzech grupach wiekowych:

I grupa, klasy 1-3 - podczas warsztatów dzieci będą mogły poznać rożne sposoby nauki programowania oraz korzystania z technologii. Będą też mogły poznać kodowanie i stworzyć animację z sobą w głównej roli. Nauczą się eksperymentów związanych z grafiką komputerową (program Scratch) oraz spróbują swoich sił w programowaniu edukacyjnych robotów. Zajęcia na pewno będą sprzyjać kreatywności, nauce poprzez zabawę i współpracy.

II grupa, klasy 4-5 - uczniowie będą mogli zapoznać się z eksperymentami ze sztuczną inteligencją. Poznają dwa narzędzia, które pomagają w projektowaniu i programowaniu mobilnych aplikacji. Stworzą również własną grę na smartfona. Młodzi programiści i programistki będą również mieć okazję stworzyć interaktywny plakat i wziąć udział w projektowaniu wynalazku. 

III grupa, klasy 6-8 - uczniowie tej grupy będą mieli okazję przeprowadzić trening uczenia maszynowego, dzięki czemu sprawdzą, jak się uczą komputery. Będą też mogli stworzyć grę komputerową. Wyzwaniem na pewno będzie wydostanie się z programistycznego escape roomu. Pomoże w tym wiedza z programowania tekstowego i wizualnego. Dzięki mikrokomputerom będą tez mogli zrealizować dwa wynalazki służące zdrowiu i planecie.

W tym roku szkolnym warsztaty z programowania będą się odbywać w trzech cyklach:

I cykl – godz. 16.00 – 17.30 – w dniach 12, 19, 26 września; 3 ,10, 17, 24 października; 7, 14, 21 listopada

II cykl – godz. 16.00 – 17.30 – w dniach 4, 11, 18, 25 października, 8, 15, 22, 29 listopada, 6, 13 grudnia

III cykl – godz. 16.00 – 17.30 – w dniach 14, 21, 28 września, 5, 12, 19, 26 października; 2, 9, 16 listopada

Czytaj także:

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama