Nasza Czytelniczka przywiozła w poniedziałek do urzędu starszą panią z Hrubieszowa. Nie dość, że musiały czekać na swoją kolejkę na dworze, to nawet nikt nie zaproponował im krzesła, o skorzystaniu z toalety już nie wspominając.
- Tyle jest pomieszczeń, przecież można jakoś zadbać o bezpieczeństwo, stosując wymagane odstępy, płyny dezynfekcji oraz maseczki - mówi kobieta. - Urzędnicy biorą wypłaty, a nic nie da się załatwić. Trzeba brać wolny dzień w pracy i sterczeć kilka godzin. Czy kasjerki w sklepie są mniej narażone niż urzędnicy? Czy im jakaś lepsza ochrona się należy?
Kobieta mówi, że rozumie, iż każdy ma obawy dotyczące wirusa, lecz kasjerki w sklepie mają zazwyczaj ochronę w formie ścianki pleksi, noszą rękawiczki, przyłbice/maseczki, a klienci mają płyny do dezynfekcji.
Jak zapewnia Dominik Gil z gabinetu prezydenta, organizacja pracy Urzędu Stanu Cywilnego Urzędu Miasta Chełm uwzględnia przede wszystkim potrzeby mieszkańców, więc mimo epidemii COVID-19 nieprzerwanie prowadzono bezpośrednią obsługę najważniejszych spraw. Dlatego nawet poniedziałkowe (25 maja) zniesienie ograniczeń w funkcjonowaniu urzędów nie zmieniło zasad funkcjonowania jednostki.
- W holu USC urzędnik wyznaczony do bezpośredniej obsługi mieszkańców, przy specjalnie przygotowanym stanowisku przyjmuje wnioski i wydaje akty stanu cywilnego (urodzenie, zgon, małżeństwo, oświadczenia woli), a także załatwia sprawy meldunkowe. To ograniczenie nieznacznie, ale jednak spowalnia proces wydawania dokumentów, który i bez tego jest czasochłonny - informuje Gil. - Dla przykładu, sporządzenie aktu urodzenia lub zgonu zajmuje średnio ponad godzinę (mediana czasowa ustalona przez MSWiA). Dodatkowo każda czynność związana z rejestracją stanu cywilnego musi być sprawdzona i podpisana osobiście przez kierownika lub zastępcę, którzy niejako obsługują wszystkie stanowiska poszczególnych pracowników rejestrujących zdarzenia.
Gil zapewnia, że mając na względzie powyższe okoliczności, należy uznać, że urzędnicy USC w Chełmie pracują wydajnie, świadcząc sprawną obsługę mieszkańców.
- Wyjątkowo w poniedziałek (25 maja) nałożyły się na siebie dwa czynniki, które nieco zakłóciły funkcjonowanie USC. W wyniku przekazu medialnego informującego o otworzeniu urzędów, frekwencja w naszym urzędzie była większa niż zazwyczaj, a dodatkowo we wskazanym dniu ze względu na harmonogram pracy brak było zastępcy kierownika - tłumaczy Dominik Gil. - Następnego dnia wszystko wróciło do normy, a urząd – jak dotychczas – sprawnie załatwia sprawy chełmian.






![Wypadek z udziałem dwóch samochodów. 3 osoby trafiły do szpitala [ZDJĘCIA]](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/xga-4x3-bortatycze-kolonia-wypadek-z-udzialem-dwoch-samochodow-3-osoby-trafily-do-szpitala-zdjecia-1765725358.jpg)




![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [14-12-2025] W ubiegłym tygodniu odeszli do wieczności. Ostatnie pożegnanie naszych bliskich. Nekrologi z Chełma i powiatu chełmskiego.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-7-12-2025-1765669947.jpg)






Napisz komentarz
Komentarze