Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 grudnia 2025 00:28
Reklama
Reklama

Chełm: Przedsiębiorco! Załóż konto na PUE ZUS!

Do końca grudnia przedsiębiorcy mają obowiązek założenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Dzięki temu szybciej będą mogli załatwić wiele spraw.
Chełm: Przedsiębiorco! Załóż konto na PUE ZUS!

Autor: pixabay

Płatnicy składek mają czas do 30 grudnia na założenie konta w PUE ZUS. Umożliwi to im załatwienie spraw, które związane są z ubezpieczeniami społecznymi w każdym miejscu i o każdej porze. Przedsiębiorcy będą mogli korzystać z bezpłatnej aplikacji ePłatnik, która jest przeznaczona do obsługiwania ubezpieczeniowych dokumentów. Dzięki niej mogą również mieć pod kontrolą stan rozliczeń, dostęp do zwolnień lekarskich pracowników czy tworzyć oraz zarządzać dokumentami elektronicznymi z danymi z ZUS. 

Proces tworzenia konta na PUE ZUS

Profil jest zakładany dla osoby fizycznej. W celu rejestracji i potwierdzenia profilu dana osoba musi mieć ukończony 13 r.ż. Płatnik składek, którym jest osoba fizyczna, może zarówno założyć profil dla siebie, jak i udzielić pełnomocnictwa (np. pracownikowi biura rachunkowego czy księgowej). Jeśli przedsiębiorca prowadzi swoją działalność jako osoba fizyczna, to system automatycznie przypisze mu rolę płatnika na koncie PUE ZUS. Stanie się tak wtedy, kiedy dane w profilu będą zgodne z podanymi w zgłoszeniu płatnika składek (PESEL bądź NIP). W przypadku płatników, którymi są osoby prawne bądź jednostki organizacyjne, które nie mają prawnej osobowości, konto musi być założone przez statutowych bądź ustawowych przedstawicieli. Można również dokonać tego, udzielając pełnomocnictwa osobie fizycznej (pracownikowi).

Profil PUE ZUS krok po kroku

W celu założenia konta na PUE ZUS należy wejść na stronę www.zus.pl i kliknąć przycisk Zarejestruj w PUE (góra strony). Następnie trzeba wybrać, dla kogo profil będzie zakładany. Są trzy opcje: Dla Ciebie; Dla przedsiębiorców; Dla firm. Formularze różnią się od siebie. W przypadku rejestracji Dla przedsiębiorców należy dopisać NIP (oprócz danych osobowych). Kolejnym etapem rejestracji jest wybranie jej sposobu:

  • metody z portalu login.gov.pl (e-dowód, bankowość elektroniczna bądź profil zaufany)
  • kwalifikowany podpis elektroniczny
  • bankowość elektroniczna banku świadczącego usługę razem z ZUS (lista placówek znajduje się na www.zus.pl)
  • samodzielne wypełnienie formularza.

W przypadku rejestracji za pomocą login.gov.pl bankowości elektronicznej bądź kwalifikowanego podpisu elektronicznego niektóre dane wypełniane są automatycznie. Dzięki temu potwierdzana jest tożsamość i nie jest wymagana wizyta w ZUS. Jeśli ktoś chce skorzystać z formularza rejestracji i wybierze przycisk DO REJESTRACJI, musi sam wypełnić wszystkie pola obowiązkowe. W przeciągu 7 dni od rejestracji musi potwierdzić tożsamość w placówce ZUS albo za pomocą e-wizyty. Trzeba mieć wtedy ze sobą dokument tożsamości (paszport bądź dowód osobisty).

Szczegóły dotyczące zakładania profilu dostępne są na stronie http://www.zus.pl oraz na infolinii pod nr 22 560 16 00 (od pn. do pt. w godz. 7 - 18). Można również skorzystać z e-wizyty (szczegóły na str. https://www.zus.pl/e-wizyta lub w placówkach ZUS.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama