Pisaliśmy o ogłoszonym przetargu na wykonawcę dokumentacji dotyczącej strategii promocyjnej miasta. Ze swoimi ofertami zgłosiły się dwie firmy: 2mgroup Komunikacja Biznesowa Sp. z o.o. Sp. K. z Gdyni oraz ORIZON GROUP Sp. z o.o. z Warszawy. Obie oferty zostały odrzucone. Pierwsza z powodu niezgodności z przepisami ustawy (art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy o prawie zamówień publicznych). Druga zaś nie spełniła warunków udziału w postępowaniu (art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy).
- W najbliższym czasie ogłoszone zostanie kolejne postępowanie - przekazał nam Damian Zieliński z gabinetu prezydenta.
Nowa strategia ma pomóc m.in. w wypracowaniu harmonijnych przekazów poprzez odpowiedni system wizualnej identyfikacji, opracować długookresowe wytyczne strategiczne razem z planem wdrożenia, zbudować atrakcyjny i spójny sposób komunikacji i promocji marki miasta. Ponadto ma ona pomóc w aktywizacji społeczeństwa podczas procesu budowania marki, wytworzenia poczucia identyfikacji z nowym wizerunkiem miasta i pobudzenia oraz wykorzystania przedsiębiorczości i aktywności mieszkańców.
- Do tej pory nie było w mieście spójnej polityki w tym zakresie. Przez to jako samorząd wiele traciliśmy, nie wykorzystując pełni swojego potencjału, m.in. np. w kwestii podziemi kredowych - mówi Zieliński. - Obecnie mamy do czynienia ze swoistym rozdrobnieniem działań promocyjnych, którym brakuje spójnego charakteru. Jak pokazują przykłady innych miast - przyjęcie jednolitej strategii i jej konsekwentne wdrażanie, przynosi wymierne korzyści pod każdym względem: napływu turystów, biznesu i rozwoju gospodarczego. Jest to ze sobą powiązane. Dążymy do profesjonalizacji tego obszaru, stąd decyzja o przeprowadzeniu postępowania na wyłonienie wykonawcy, który opracuje wspomniany dokument.
Nowa strategia promocyjna miasta ma na celu podniesienie rozpoznawalności i oferty miasta nie tylko na poziomie lokalnym, ale również regionalnym, krajowym, a nawet zagranicznym. Poza tym ma poprawić konkurencyjność miasta.
Napisz komentarz
Komentarze