Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Chełm: Obwodnica czeka na decyzję wojewody

Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakończył etap przygotowań i złożył do wojewody lubelskiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Rozpoczęcie robót planowane jest w przyszłym roku.
Chełm: Obwodnica czeka na decyzję wojewody

- Ta inwestycja jest przełomowa dla miasta i oznacza jego dalszy rozwój. Pozwoli wyprowadzić z centrum Chełma ruch samochodów przejeżdżających tranzytem. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo i poprawi komfort zarówno podróżowania, jak i życia w mieście - zapewnia Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA. - Planujemy, że prace budowlane rozpoczną się w przyszłym roku, po wydaniu decyzji ZRID, a już wkrótce ogłosimy przetargi na budowę kolejnych odcinków drogi S12 w naszym regionie.

Obwodnica będzie miała ok. 13 kilometrów. Inwestycja obejmuje budowę dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, czterech węzłów drogowych oraz 16 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów. Powstaną też przejścia dla zwierząt, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). W ramach inwestycji zbudowane zostaną również drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Trasa przebiegać będzie w nowym śladzie i ominie Chełm od północnej strony. Jadąc DK12 od strony Piask, kierowcy wjadą na nią pomiędzy Stołpiem i Janowem na węźle Chełm Zachód. Drugi z węzłów (Chełm Północ) powstanie w miejscowości Horodyszcze, a dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów. Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową nr 81 relacji Chełm - Włodawa. Koniec odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, na połączeniu z obecną DK12 w miejscowości Kolonia Antonin.

Przygotowania do realizacji tej inwestycji sięgają jeszcze 2010 roku, kiedy to złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz o ustalenie zakresu raportu dla przedsięwzięcia, które może transgranicznie oddziaływać na środowisko. W 2020 roku ogłoszono już przetarg na projekt i budowę, który rozstrzygnięty został w 2021 roku. Wykonawcą ma być firma Strabag, a koszt inwestycji to ok. 442 mln zł. Rozpoczęcie robót możliwe będzie po wydaniu przez wojewodę lubelskiego decyzji ZRID. Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2023-2025.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama