Zakup nowych autobusów to jeden z elementów projektu unijnego, zainicjowanego jeszcze w 2017 r., kiedy prezydentem Chełma była Agata Fisz. Miasto pozyskało wówczas środki z RPO na zakup autobusów, a także budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Hrubieszowskiej i stworzenie systemu roweru miejskiego. Trasa rowerowa powstała, prace nad rowerem miejskim są kontynuowane, właśnie nabiera tempa wymiana taboru CLA. W tej kadencji samorządu już udało się zwiększyć dofinansowanie na ten projekt. Dzięki temu możliwe było zwiększenie też liczby zamawianych autobusów do sześciu, z opcją rozszerzenia zamówienia do ośmiu. Autokary mają być nowoczesne i funkcjonalne, tak aby pasażerowie czuli się w nich komfortowo.
- Pojazdy mają mieć długość od 8,4-9,5 m i mieścić przynajmniej 60 pasażerów, w tym min. 18 na miejscach siedzących. Kolejne wymagania to silnik o mocy co najmniej 150 kW z funkcją ograniczenia prędkości do 85 km/h, klimatyzacja, ogrzewanie wnętrza konwektorami i systemem nagrzewnic, z dodatkowym ogrzewaniem wodnym, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, tablice informacyjne wewnętrzne i zewnętrzne, system zliczania pasażerów czy monitoring - wyliczają wymagania urzędnicy.
Termin składania ofert upływa 28 kwietnia. Szacowana wartość zamówienia to ok. 5,5 mln zł. Autobusy mają zostać dostarczone do 3 grudnia.
Na tym nie koniec zmian w taborze komunikacji miejskiej. Miasto czeka na rozstrzygniecie programu Zielony Transport Publiczny, do którego aplikowało o dofinansowanie w wysokości 100 mln zł na zakup 15 autobusów elektrycznych i 15 wodorowych.
- Jeśli wynik naboru będzie pozytywny, w latach 2022-2023 miasto zrealizuje zakup 30 nowych „zielonych” autobusów i będzie dysponowało taborem pojazdów w 100 proc. nowych i przyjaznych środowisku - dodają pracownicy gabinetu prezydenta.
Rozstrzygnięcie programu NFOŚiGW mamy poznać jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.
Napisz komentarz
Komentarze