Prace prowadzone są w formule „zaprojektuj i wybuduj”, a ich łączny koszt to niemal 11,6 mln zł. Z tej kwoty 6,8 mln zł pochodzi z rządowego programu „Polski Ład”. Modernizacja ma zakończyć się w lutym 2027 roku – w 100. rocznicę ukończenia budowy ratusza.
Remont obejmuje docieplenie ścian i stropów, wymianę elewacji, stolarki okiennej i drzwiowej, a także nowe pokrycie dachowe. Modernizowane są również instalacje centralnego ogrzewania i elektryczna.
Projekt przewiduje montaż paneli fotowoltaicznych i zastosowanie energooszczędnych rozwiązań, co ma przynieść miastu realne oszczędności w utrzymaniu obiektów.
Wewnątrz budynków przewidziano gruntowny remont pomieszczeń – wymianę instalacji sanitarnych, podłóg, drzwi oraz malowanie wnętrz. Wykonawcą inwestycji jest firma PJM INVESTMENT z Kielc.
Postęp robót i organizacja pracy urzędu
Obecnie prace prowadzone są głównie na zewnątrz.
– W budynku przy ul. Lubelskiej 65 trwają roboty związane z dociepleniem ścian oraz wymianą stolarki okiennej. Prace przy budynku nr 63 zaplanowano na przyszły rok - przekazał nam Kacper Jasyk z Urzędu Miasta Chełm.
Jak informuje, wszystkie roboty przebiegają zgodnie z harmonogramem, a termin zakończenia inwestycji – luty 2027 roku – nie jest zagrożony. Nie pojawiły się także żadne problemy techniczne, a zakres prac pozostaje bez zmian.
Pomimo remontu, obsługa interesantów odbywa się bez zakłóceń. Jedynym utrudnieniem jest ograniczony dostęp do miejsc parkingowych za budynkiem. W miarę postępu robót miasto prowadzi reorganizację i czasowe przenosiny wydziałów, tak by zachować płynność pracy urzędu.
– Przypominamy, że od 1 października departament nieruchomości oraz departament architektury inwestycji funduszy europejskich, wydział architektury i budownictwa zmieniły swoją lokalizację i obecnie funkcjonują w budynku gmachu przy placu Niepodległości 1. Podobna sytuacja jest z Departamentem Oświaty, który od 11 sierpnia stacjonuje przy ulicy Stefana Czarnieckiego 8 - dodaje urzędnik.
Po zakończeniu modernizacji oba budynki przy ul. Lubelskiej mają stać się nowoczesnymi, przyjaznymi dla mieszkańców obiektami administracyjnymi. Miasto nie wyklucza, że po remoncie pojawią się zmiany w organizacji obsługi interesantów, m.in. poprzez rozwój cyfrowych usług i nowe Biuro Obsługi Mieszkańca.
Czytaj także:








![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [30-11-2025] W ubiegłym tygodniu odeszli do wieczności. Ostatnie pożegnanie naszych bliskich. Nekrologi z Chełma i powiatu chełmskiego.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-23-11-2025-1764493411.jpg)








Napisz komentarz
Komentarze