Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Stachniuk Optyk

Jest problem z ekspresówką. Dlaczego budowa nie może ruszyć?

Informowaliśmy niedawno, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła wybór najkorzystniejszych ofert budowy S17 na odcinku Piaski - Zamość. Okazuje się, że sytuacja „zatoczyła koło” i procedury muszą ruszyć od nowa.
Jest problem z ekspresówką. Dlaczego budowa nie może ruszyć?

Źródło: GDDKiA

Najkorzystniejsze były już wybrane, ale...

Konkurencyjne firmy złożyły odwołania, a Krajowa Izba Odwoławcza wydała wyrok nakazujący GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie ich badania i oceny w przetargach na realizację dwóch odcinków S17 Piaski Łopiennik oraz Krasnystaw Izbica. W obu tych przypadkach GDDKiA została zobowiązana do odwołania swoich dotychczasowych decyzji oraz do powtórnego rozpatrzenia ofert, tych firm, które chciały się podjąć realizacji tego zadania. 

Przeanalizowano oferty, ale czy poprawnie? 

W obu przypadkach w sumie wpłynęły 23 oferty. Zostały one ocenione według konkretnych kryteriów (cena, przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe oraz na inne elementy m.in. ekrany). W tej rywalizacji na odcinku Piaski – Łopiennik (17 km) najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. W przypadku odcinka Krasnystaw – Izbica (19 km) za najlepszą uznana została oferta firmy Mostostal Warszawa o wartości 936,6 mln zł. Konkurencyjne firmy złożyły (zgodnie z prawem) sprzeciw, podając powody. 13 lutego odwołania zostały rozpatrzone przez KIO, która nakazała GDDKiA unieważnienie dotychczasowych ustaleń oraz rozpatrzenie na nowo ofert. W przypadku odcinka Krasnystaw - Izbica orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu. 

Co dalej?

Generalna dyrekcja dróg zapewnia, że po zapoznaniu się z uzasadnieniem do wyroku, podejmie decyzję co do dalszych działań i czynności, prowadzących do wyłonienia wykonawców tych dwóch odcinków i podpisania umów. Nie wiadomo jednak, czy działania te wpłyną na termin realizacji budowy S17. Będziemy informować o dalszych decyzjach, jakie zapadną.

W planach także kolejne odcinki

Obecnie trwa także przetarg na wyłonienie wykonawcy niespełna 10-kilometrowego odcinka Izbica Zamość Sitaniec, dla którego już wybrano najkorzystniejszą ofertę. Złożyło ją konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planowane jest jeszcze w tym roku.

Dla dwóch odcinków: Łopiennik Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec Zamość Wschód trwają prace przygotowawcze. Niedawno Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie wydała decyzję środowiskową dla pierwszego z odcinków. Dla drugiego z nich procedura ta jest w toku.

Czytaj także:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Ghost 15.02.2024 14:42
trwa proces wyhamowywania lub nawet wstrzymywania wszelkich inwestycji jakie tylko mogą Polskę ruszyć do przodu...

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
KOMENTARZE
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama