Do zdarzenia doszło w czwartek (17 lipca). Kobieta otrzymała wiadomość na komunikatorze od osoby podającej się za jej syna. W treści tłumaczył, że zalał swój telefon i korzysta z innego numeru. Wyjaśniał również, że nie może rozmawiać, a jedyny kontakt to wiadomości tekstowe. Chwilę później poprosił o wsparcie finansowe.
Przekonana, że pomaga bliskiej osobie, seniorka przelała na wskazane konto 3 tysiące złotych. Co więcej, próbowała wykonać kolejny przelew z innego konta, jednak bank zablokował transakcję z powodu podejrzenia oszustwa. Dopiero gdy zadzwoniła na prawdziwy numer syna, okazało się, że to nie on prosił o pieniądze.
- Pamiętajmy, że jedną z metod wyłudzenia przez internetowych przestępców pieniędzy jest oszustwo „na uszkodzony telefon” – ostrzega nadkomisarz Ewa Czyż, rzeczniczka prasowa Komendy Miejskiej Policji w Chełmie. - Zanim przekażemy komukolwiek pieniądze, musimy najpierw zweryfikować informacje i zadzwonić do osoby, której pomoc ma dotyczyć. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji dając sobie tym samym czas na zastanowienie i podjęcie racjonalnych decyzji.
Czytaj też:








![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [30-11-2025] W ubiegłym tygodniu odeszli do wieczności. Ostatnie pożegnanie naszych bliskich. Nekrologi z Chełma i powiatu chełmskiego.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-23-11-2025-1764493411.jpg)








Napisz komentarz
Komentarze