Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama baner reklamowy
Reklama Reklama MAREX

Są już wyniki egzaminu ósmoklasistów. Jak poszło uczniom?

Ponad miesiąc temu uczniowie klas ósmych szkół podstawowych w całym kraju przystąpili do egzaminów. Wczoraj (3 czerwca) przyszedł czas na zmierzenie się wynikami. Uczniowie z województwa lubelskiego wypadli całkiem dobrze. Z języka polskiego zdobyli średnio 67 procent, z matematyki 53 procent, a z języka angielskiego - 64 procent.
Są już wyniki egzaminu ósmoklasistów. Jak poszło uczniom?

Autor: F1Digitals

Źródło: pixabay.com

Egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony od 23 do 25 maja. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do niego w tym terminie, napisali egzamin w dniach 12- 14 czerwca. Każdy ósmoklasista przystąpił do egzaminu pisemnego z trzech przedmiotów obowiązkowych, tj.: języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego (uczniowie w zdecydowanej większości wybrali język angielski). Egzamin ósmoklasisty jest egzaminem obowiązkowym, co oznacza, że każdy uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę. 

Do egzaminu ósmoklasisty w województwie lubelskim w sesji głównej, tj. w maju, przystąpiło 24 162 uczniów VIII klas szkół podstawowych (ok. 98%), w tym 407 uczniów z Ukrainy.

Uczniowie z egzaminu z języka polskiego w skali kraju uzyskali średnio 66% wszystkich możliwych do otrzymania punktów, z matematyki- 53 %, a z języka angielskiego- 66% punktów.

Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że z języka polskiego uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem, które sprawdzało umiejętność odczytywania tekstów ikonicznych oraz znajomość lektury obowiązkowej pt. Balladyna.

Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością obliczania wartości pierwiastków kwadratowych z liczb, które są kwadratami liczb wymiernych oraz wykonywania prostych rachunków pamięciowych. 

Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, którzy przystąpili do egzaminu z języka angielskiego, uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego znajdowanie określonych informacji w oparciu o tekst słuchany, natomiast w przypadku języka niemieckiego uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniem zamkniętym sprawdzającym znajomość funkcji językowych.

Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego sprawdzające umiejętności: poprawnego stopniowania przysłówków i zapisu partykuły „nie” z przysłówkami w stopniu najwyższym. 

Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, którego rozwiązanie wymagało umiejętności operowania obiektami matematycznymi, przekształcenia równania z jedną niewiadomą, aby obliczyć wysokość trójkąta. 

W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych, natomiast uczniowie przystępujący do egzaminu z języka niemieckiego najniższy średni wynik uzyskali za rozwiązanie zadania otwartego sprawdzającego umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklamafive kursy wakacyjne
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama