Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Nowy wiadukt coraz bliżej

To z pewnością niemałe zaskoczenie dla wszystkich tych, którzy nie wierzyli, że ta inwestycja kiedykolwiek może zostać zrealizowana. Tymczasem koncepcja budowy wiaduktu nad przejazdem kolejowym przy ul. Lubelskiej znalazła się na podstawowej liście inicjatyw, które mogą zostać zrealizowane we współpracy kolei z zarządcami dróg.
Nowy wiadukt coraz bliżej

Prawie 6,5 mln złotych netto, a więc niemal 8 mln złotych brutto – tyle wynieść może udział Polskich Linii Kolejowych S.A. w budowie nowego wiaduktu nad uciążliwym dla kierowców przejazdem kolejowym przy ulicy Lubelskiej. Tak wynika z oficjalnego pisma, które przed kilkoma dniami wpłynęło do chełmskiego magistratu. Jest ono odpowiedzią na zgłoszenie miasta do projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III", które poprzedzone zostało opracowaniem koncepcji przebudowy przejazdu. Na jej podstawie okazało się, że jest techniczna możliwość likwidacji uciążliwego – zamykanego wielokrotnie w ciągu dnia – przejazdu kolejowego.

- Projektanci widzą taką możliwość w postaci konstrukcji wiaduktu nad torami. Rozwiązanie umożliwi przebieg ulic obok wiaduktu, a tym samym normalnego funkcjonowania obiektów położonych przy tym odcinku ul. Lubelskiej – mówił po odebraniu opracowania Krzysztof Tomasik, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Chełmie.

W ślad za tym miasto przesłało niezbędne dokumenty, a PLK dokonały wielokryteriowej oceny wstępnych koncepcji i wpisały chełmską inwestycję do listy podstawowej, kwalifikując ją tym samym do dalszego procedowania w ramach etapu III - a więc zadań, które PLK planują realizować we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego.

- Kolejnym krokiem jest podpisanie porozumienia o współpracy między PLK a zarządcą drogi, co w zasadzie jest już raczej formalnością. Po tym PLK będą mogły opracować studium wykonalności i przygotować wniosek o unijne dofinansowanie – mówi prezydent Chełma Agata Fisz.

Szacunkowy koszt całego przedsięwzięcia to około 20 mln złotych, ale dokładny kosztorys znany będzie dopiero po opracowaniu szczegółowego projektu technicznego. Dla władz miasta najistotniejsze jest jednak, że inwestycja ma szanse na znaczne dofinansowanie.

- Udział kolei możemy zatem traktować jako rodzaj pozyskanego dofinansowania. Pozostałe koszty przedsięwzięcia pochodziłyby z budżetu miasta oraz innych źródeł, w ramach których moglibyśmy starać się o dodatkowe środki, tak jak to robiliśmy przy innych inwestycjach – przekonuje Agata Fisz. – Nie ulega wątpliwości, że powstanie nowego wiaduktu znacząco poprawiłoby przejazd ulicą Lubelską i miało pozytywny wpływ na bezpieczeństwo zarówno pasażerów pociągu, jaki i kierowców. Byłaby to także, po będącej na ostatnim etapie przygotowań do przebudowy całej DK12 w granicach miasta, największa inwestycja drogowa ostatnich lat.

Podpisanie porozumienia z PLK powinno nastąpić w niedługim czasie. Na tym etapie przygotowań nie jest jeszcze wiadomo, jak dokładnie wyglądać mogłaby realizacja inwestycji, w tym czy najpierw opracowana zostałaby dokumentacja techniczna wiaduktu, czy podobnie jak w przypadku DK12, zadanie realizowane byłoby w trybie zaprojektuj-wybuduj.


Najczęściej czytane:

Burda na koncercie Piaska [ZOBACZ]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Kuba 24.07.2018 07:55
Obwodnica południowa tylka rozwiąże problem przejazu przez miasto,a nie jakieś wyborcze obietnice,Czas najwyszy załatać dziury w miejskich drogach

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy Daniłosio
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Cyklista chełmskiTreść komentarza: Dziwi mnie wypowiedź prezydenta, będącego dorosłym człowiekiem, że pulsujące światło żółte sugeruje wolny przejazd i może być przyczyną zderzeń bocznych. Przecież takie rozwiązanie jest stosowane na całym świecie w wielkich miastach i nikomu nie przyszło do głowy, że to powoduje wypadki. Wypadki robią głupi ludzie niezależnie od oznakowania i pory dnia. Zatem tłumaczenie prezydenta zasady działania sygnalizacji przy galerii jest tak absurdalne, że trudno uwierzyć w powagę tego człowieka.Data dodania komentarza: 19.12.2025, 23:11Źródło komentarza: Bezpiecznie czy płynnie? Sporne sygnalizacje świetlne na Litewskiej i Lubelskiej w ChełmieAutor komentarza: miejscowyTreść komentarza: A kto stręczy. STRĘCZYCIELE. Trafił swój na swego.Data dodania komentarza: 19.12.2025, 14:48Źródło komentarza: Nowa Rada przy Prezydencie RP. W jej składzie Kamila Grzywaczewska, Lucjan Cichosz i poseł Jarosław SachajkoAutor komentarza: tutejszyTreść komentarza: Tu gdzie mieszkam ludzie żyją w drewnianych chatach, często bez łazienek. Kibel jest drewniany, na zewnątrz. Wieczorem gdy ciemno i zimno za wychodek służy wiadro. Nie dziwcie się, że nie interesują ich „domy” dla psów. Polska XXI wieku. Lubelszczyzna😥 -opinia o Sieliszczu i Kuliku osoby z POData dodania komentarza: 19.12.2025, 12:58Źródło komentarza: Jarmark Bożonarodzeniowy i rozstrzygnięcie konkursów w SiedliszczuAutor komentarza: ObserwarorTreść komentarza: PiS się rozpada, więc igrzyska urządzają dla zamglenia sytuacjiData dodania komentarza: 19.12.2025, 06:47Źródło komentarza: Podpisali list intencyjny. Chełm gospodarzem „Wystrzałowego Sylwestra na Lubelszczyźnie z Republiką”Autor komentarza: DramatTreść komentarza: Śmietanka..... Kto mu stręczy tych doradców?Data dodania komentarza: 18.12.2025, 13:54Źródło komentarza: Nowa Rada przy Prezydencie RP. W jej składzie Kamila Grzywaczewska, Lucjan Cichosz i poseł Jarosław Sachajko
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama