Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama baner reklamowy

Nowy wiadukt coraz bliżej

To z pewnością niemałe zaskoczenie dla wszystkich tych, którzy nie wierzyli, że ta inwestycja kiedykolwiek może zostać zrealizowana. Tymczasem koncepcja budowy wiaduktu nad przejazdem kolejowym przy ul. Lubelskiej znalazła się na podstawowej liście inicjatyw, które mogą zostać zrealizowane we współpracy kolei z zarządcami dróg.
Nowy wiadukt coraz bliżej

Prawie 6,5 mln złotych netto, a więc niemal 8 mln złotych brutto – tyle wynieść może udział Polskich Linii Kolejowych S.A. w budowie nowego wiaduktu nad uciążliwym dla kierowców przejazdem kolejowym przy ulicy Lubelskiej. Tak wynika z oficjalnego pisma, które przed kilkoma dniami wpłynęło do chełmskiego magistratu. Jest ono odpowiedzią na zgłoszenie miasta do projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III", które poprzedzone zostało opracowaniem koncepcji przebudowy przejazdu. Na jej podstawie okazało się, że jest techniczna możliwość likwidacji uciążliwego – zamykanego wielokrotnie w ciągu dnia – przejazdu kolejowego.

- Projektanci widzą taką możliwość w postaci konstrukcji wiaduktu nad torami. Rozwiązanie umożliwi przebieg ulic obok wiaduktu, a tym samym normalnego funkcjonowania obiektów położonych przy tym odcinku ul. Lubelskiej – mówił po odebraniu opracowania Krzysztof Tomasik, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Chełmie.

W ślad za tym miasto przesłało niezbędne dokumenty, a PLK dokonały wielokryteriowej oceny wstępnych koncepcji i wpisały chełmską inwestycję do listy podstawowej, kwalifikując ją tym samym do dalszego procedowania w ramach etapu III - a więc zadań, które PLK planują realizować we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego.

- Kolejnym krokiem jest podpisanie porozumienia o współpracy między PLK a zarządcą drogi, co w zasadzie jest już raczej formalnością. Po tym PLK będą mogły opracować studium wykonalności i przygotować wniosek o unijne dofinansowanie – mówi prezydent Chełma Agata Fisz.

Szacunkowy koszt całego przedsięwzięcia to około 20 mln złotych, ale dokładny kosztorys znany będzie dopiero po opracowaniu szczegółowego projektu technicznego. Dla władz miasta najistotniejsze jest jednak, że inwestycja ma szanse na znaczne dofinansowanie.

- Udział kolei możemy zatem traktować jako rodzaj pozyskanego dofinansowania. Pozostałe koszty przedsięwzięcia pochodziłyby z budżetu miasta oraz innych źródeł, w ramach których moglibyśmy starać się o dodatkowe środki, tak jak to robiliśmy przy innych inwestycjach – przekonuje Agata Fisz. – Nie ulega wątpliwości, że powstanie nowego wiaduktu znacząco poprawiłoby przejazd ulicą Lubelską i miało pozytywny wpływ na bezpieczeństwo zarówno pasażerów pociągu, jaki i kierowców. Byłaby to także, po będącej na ostatnim etapie przygotowań do przebudowy całej DK12 w granicach miasta, największa inwestycja drogowa ostatnich lat.

Podpisanie porozumienia z PLK powinno nastąpić w niedługim czasie. Na tym etapie przygotowań nie jest jeszcze wiadomo, jak dokładnie wyglądać mogłaby realizacja inwestycji, w tym czy najpierw opracowana zostałaby dokumentacja techniczna wiaduktu, czy podobnie jak w przypadku DK12, zadanie realizowane byłoby w trybie zaprojektuj-wybuduj.


Najczęściej czytane:

Burda na koncercie Piaska [ZOBACZ]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Kuba 24.07.2018 07:55
Obwodnica południowa tylka rozwiąże problem przejazu przez miasto,a nie jakieś wyborcze obietnice,Czas najwyszy załatać dziury w miejskich drogach

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: WesołyTreść komentarza: To co oferuje Szfranek nie jest jakaś rewelacją dla gminy. Niestety ale jest to jedyna szansa aby ten zalew w końcu zaczął przynosić jakieś zyski. Budowa zalewu była czystą głupotą w zasadzie pod każdym względem. Zalew w sawinie nigdy nie stanie się atrakcją turystyczną . A). Powodów jest 4 ( nie własciwa lokalizacja , niewłaściwe podłoże , zapaść demograficzna , w promieniu 30 km znajdują się inne dużo ładniejsze zbiorniki i jeziora mające zdecydowanie większy potencjał turystyczny) B). Zalew nie spełania roli zbiornika retencyjnego . Co on ma nawadniać ? Jest położony w takim miejscu że w przypadku suszy nie ma możliwości spiętrzenia wody aby nawodnić okoliczne pola . C), Wbrew propagandzie głoszonej przez osoby bez intelektu ZALEW NIE MA SZANS ABY STAĆ SIĘ MOTOREM ROZWOJU DLA SAWINA . Na chwilę obecną zalew przynosi jedynie straty. Koło wędkarskie które operyje na tym zalewie przynosi jedynie drobne kwoty potrzebne na utrzymanie infrastruktury oraz zapewnia wykonywanie prac porzadkowych. Straty jakie przynosi zalew to nie tylko zadłużenie wobec wykonawcy oraz banków które wykupiły dług w formie obligacji . To także straty wynikające z utraconego dochodu.Data dodania komentarza: 24.04.2024, 23:40Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: WesołyTreść komentarza: Trzeba otwierać okna szeroko aby poczuć prawdziwą wieś. Tego telewizornia nie przekaże :DData dodania komentarza: 24.04.2024, 23:15Źródło komentarza: Gm. Sawin. Marzy o uzdrowisku. Prosi radnych o ziemięAutor komentarza: wszyscy wonTreść komentarza: skoro taki ... ... jak motyka został wiceministremData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:15Źródło komentarza: Komu od lipca dołożą do rachunków za prąd? Znamy limity zarobkówAutor komentarza: loloTreść komentarza: zakaz wyprzedzania na przejściu to dla nich obce pojęcie tak samo jak poprawne używanie kierunkowskazówData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:13Źródło komentarza: Chełm. On nie ustąpił, ona jechała za blisko. Posypały się mandatyAutor komentarza: anonimTreść komentarza: tak to jest jak młodzi nieopowiedzialni ludzie , wsiadają do maszyny której mocy i potencjału nie potrafią zrozumiećData dodania komentarza: 24.04.2024, 21:04Źródło komentarza: Krasnystaw. Zderzenie dwóch aut na Rejowieckiej. Kierowca mazdy wymusił pierwszeństwo
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama