Kobieta wystawiła niepotrzebny jej już fotelik samochodowy. Szybko skontaktował się z nią rzekomy zainteresowany, który poprosił ją o kliknięcie w przesłany link, aby „zatwierdzić sprzedaż”. Następnie otrzymała telefon od osoby podającej się za konsultanta banku. Fałszywy doradca poinformował ją, że doszło do pomyłki i „kupujący” aż czterokrotnie zapłacił za towar. Kobieta miała pomóc anulować błędne transakcje – wystarczyło, że zatwierdzi je kodami BLIK.
Zgodnie z instrukcjami oszusta 44-latka podała kody, wierząc, że pomaga rozwiązać problem. W rzeczywistości potwierdzała kolejne operacje na swoim koncie bankowym. W efekcie z jej rachunku zniknęło blisko 5 tysięcy złotych, które błyskawicznie wypłacił przestępca.
Policja apeluje o ostrożność!
Podinspektor Bożena Szymańska przypomina: nie dajmy się oszukać!
Aby uniknąć podobnych sytuacji, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach:
- Nie klikajmy w podejrzane linki, zwłaszcza jeśli otrzymujemy je od nieznajomych – nawet jeśli wyglądają wiarygodnie.
- Weryfikujmy tożsamość rozmówców – najlepiej telefonicznie, zanim przekażemy im jakiekolwiek dane lub kody.
- Zawsze sprawdzajmy szczegóły transakcji w aplikacji bankowej – przestępcy nie zrealizują płatności, dopóki sami jej nie potwierdzimy.
- Chrońmy swój telefon i PIN do aplikacji mobilnej – dostęp do nich to dostęp do naszych pieniędzy.
Najważniejsze – nie ulegajmy presji czasu. Oszuści często próbują nas zdezorientować i zmusić do szybkiego działania. Zatrzymajmy się, przemyślmy sytuację i – jeśli mamy wątpliwości – skontaktujmy się z bankiem lub policją.
Czytaj także:








![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [30-11-2025] W ubiegłym tygodniu odeszli do wieczności. Ostatnie pożegnanie naszych bliskich. Nekrologi z Chełma i powiatu chełmskiego.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-23-11-2025-1764493411.jpg)








Napisz komentarz
Komentarze