Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Powstają fundamenty pod most w Krasnymstawie. Pierwsza łopata wbita

20 grudnia odbyło się uroczyste wbicie łopaty pod budowę przeprawy mostowej w Krasnymstawie na rzece Wieprz. Choć roboty budowlane już trwają od jakiegoś czasu, wykonawca i inwestor zdecydowali się na to w momencie zakończenia prac przygotowawczych i realizacji fundamentów pod konstrukcje mostu.
  • Źródło: Balzola Polska sp. z o.o
Powstają fundamenty pod most w Krasnymstawie. Pierwsza łopata wbita

Źródło: Balzola Polska sp. z o.o

W uroczystym otwarciu budowy wzięli udział: Daniel Miciuła, burmistrz Krasnegostawu, wiceburmistrz Monika Sawa, Dominika Lewandowska, kierownik Wydziału Inwestycji z ramienia inwestora. Generalnego wykonawcę, firmę Balzola Polska reprezentowali: Adam Stawski, dyrektor generalny oraz Marek Kamiński, dyrektor operacyjny.

W połowie października wykonawca przejął teren budowy i rozpoczął prace przygotowawcze. Obecnie trwają roboty związane z realizacją posadowienia konstrukcji mostu oraz prace ziemne i przebudowa kolizji.

- Dotychczasową współpracę z wykonawcą oceniam jako partnerską. Bardzo dziękuję za dialog i sprawne procedowanie kolejnych ustaleń. Mam nadzieję, że pierwsze wrażenie, jakie pokazała Balzola w Krasnymstawie będzie się ugruntowywać i nasza współpraca przebiegała będzie jak do tej pory. To jest skutecznie, transparentnie i profesjonalnie. Będę się przyglądał postępowi prac bacznym okiem i jednocześnie deklaruję chęć do pomocy jeśli taką urząd Miasta Krasnystaw będzie mógł udzielić wykonawcy. Powodzenia w realizacji! – powiedział Daniel Miciuła.

Wycięte już zostały zgodnie z planem drzewa. Obecnie realizowane są przyczółki mostu (przyczółki są to skrajne podpory mostu lub wiaduktu, często w znacznym stopniu ukryte pod warstwami ziemi). Wykonano platformy robocze pod prace geotechniczne po obu stronach rzeki Wieprz. Powstają pale jako element pośredni posadowienia konstrukcji przyczółków. Następnie  będą one szalowane i zbrojone. Na zrealizowanych przyczółkach wykonawca będzie wznosić konstrukcję przęsła przeprawy mostowej. 

- Trwa odhumusowanie gruntu na całym zakresie inwestycji. Wraz z postępem prac jest realizowana przebudowa sieci podziemnych. Chwilę to z pewnością potrwa. Prace będą wykonywane w zasadzie pod ziemią więc od razu uprzedzam Państwa, że pozornie nie będzie widać efektów realizacji. Zapewniam, że inżynieryjna robota będzie się działa pod ziemią. W międzyczasie będą realizowane zasadnicze roboty drogowe, które zostaną ukończone wraz z terminem oddania mostu do użytkowania – wyjaśnia Marek Kamiński.

Po wykonaniu konstrukcji nośnej i uzyskaniu przez nią odpowiedniej wytrzymałości materiałowej, wykonane zostaną pozostałe prace obejmujące izolacje, nawierzchnie, kapy chodnikowe, montaż wyposażenia oraz pozostałe roboty wykończeniowe.

Konstrukcja obiektu będzie realizowana z betonu zbrojonego. Będzie to most łukowy żelbetowy z podwieszoną, żelbetową płytą pomostu dodatkowo sprężoną. Most wsparty będzie na dwóch przyczółkach posadowionych na brzegach rzeki Wieprz.  

- Most w Krasnymstawie to jedna z ważniejszych inwestycji, którą obecnie realizujemy. Dołożymy wszelkich starań, aby budowa zakończyła się z sukcesem dla obu stron – deklaruje Adam Stawski, dyrektor generalny Balzola Polska. 

Most zaprojektowano na najwyższą klasę obciążeń taborem samochodowym według standaryzacji NATO – STANAG 2021. Drogę na moście jak i na dojazdach do mostu zaprojektowano na klasę drogi G, kategorię ruchu KR3 oraz dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej na nawierzchnię 115 kN. Długość całkowita mostu: 101,93 m, szerokość: 18,39 m. 

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: JoelTreść komentarza: Rozdawanie 500+ nie zwiększyło dobrobytu u ludzi, tylko go zmniejszyło. Rząd nie daje, tylko zabiera.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:14Źródło komentarza: Pieniądze nie zwiększą liczby urodzeń. Trzeba  się otworzyć na inne rozwiązaniaAutor komentarza: TomcioTreść komentarza: Może warto przesuwać przetargi na wiosnę i latem robić remonty niż w grudniu. I tak macie szczęście, że pogoda jest na plusie i bez śnieguData dodania komentarza: 4.12.2025, 09:16Źródło komentarza: Chełm. Asfalt położą w grudniu? „Jeżeli temperatura będzie około zera, można”Autor komentarza: RobertTreść komentarza: Czy teraz Miasto zaciągnie kredyt na wkład własny? Bo ze słów prezydenta (o ile dobrze pamiętam) wynikało, że 100 mln wyda na bieżące potrzeby.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 15:34Źródło komentarza: Ugoda w sprawie infrastruktury pod terminal intermodalny w Chełmie. Miasto przygotowuje kolejny przetargAutor komentarza: BezradnyTreść komentarza: To jakiś drogi ten tłuczeń bo cała podwyżka wyniesie ok.4150zł miesięcznie. To dwa samochody tłucznia miesięcznie.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 11:11Źródło komentarza: Gm. Białopole. Otworzyli oferty śmieciowych ofert. Samorządowcy przeżyli szok.Autor komentarza: SuperTreść komentarza: Niech remontują. Najpierw trzeba trochę postać w korkach żeby było lepiejData dodania komentarza: 3.12.2025, 07:01Źródło komentarza: Chełm. Asfalt położą w grudniu? „Jeżeli temperatura będzie około zera, można”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama