W uroczystym otwarciu budowy wzięli udział: Daniel Miciuła, burmistrz Krasnegostawu, wiceburmistrz Monika Sawa, Dominika Lewandowska, kierownik Wydziału Inwestycji z ramienia inwestora. Generalnego wykonawcę, firmę Balzola Polska reprezentowali: Adam Stawski, dyrektor generalny oraz Marek Kamiński, dyrektor operacyjny.
W połowie października wykonawca przejął teren budowy i rozpoczął prace przygotowawcze. Obecnie trwają roboty związane z realizacją posadowienia konstrukcji mostu oraz prace ziemne i przebudowa kolizji.
- Dotychczasową współpracę z wykonawcą oceniam jako partnerską. Bardzo dziękuję za dialog i sprawne procedowanie kolejnych ustaleń. Mam nadzieję, że pierwsze wrażenie, jakie pokazała Balzola w Krasnymstawie będzie się ugruntowywać i nasza współpraca przebiegała będzie jak do tej pory. To jest skutecznie, transparentnie i profesjonalnie. Będę się przyglądał postępowi prac bacznym okiem i jednocześnie deklaruję chęć do pomocy jeśli taką urząd Miasta Krasnystaw będzie mógł udzielić wykonawcy. Powodzenia w realizacji! – powiedział Daniel Miciuła.
Wycięte już zostały zgodnie z planem drzewa. Obecnie realizowane są przyczółki mostu (przyczółki są to skrajne podpory mostu lub wiaduktu, często w znacznym stopniu ukryte pod warstwami ziemi). Wykonano platformy robocze pod prace geotechniczne po obu stronach rzeki Wieprz. Powstają pale jako element pośredni posadowienia konstrukcji przyczółków. Następnie będą one szalowane i zbrojone. Na zrealizowanych przyczółkach wykonawca będzie wznosić konstrukcję przęsła przeprawy mostowej.
- Trwa odhumusowanie gruntu na całym zakresie inwestycji. Wraz z postępem prac jest realizowana przebudowa sieci podziemnych. Chwilę to z pewnością potrwa. Prace będą wykonywane w zasadzie pod ziemią więc od razu uprzedzam Państwa, że pozornie nie będzie widać efektów realizacji. Zapewniam, że inżynieryjna robota będzie się działa pod ziemią. W międzyczasie będą realizowane zasadnicze roboty drogowe, które zostaną ukończone wraz z terminem oddania mostu do użytkowania – wyjaśnia Marek Kamiński.
Po wykonaniu konstrukcji nośnej i uzyskaniu przez nią odpowiedniej wytrzymałości materiałowej, wykonane zostaną pozostałe prace obejmujące izolacje, nawierzchnie, kapy chodnikowe, montaż wyposażenia oraz pozostałe roboty wykończeniowe.
Konstrukcja obiektu będzie realizowana z betonu zbrojonego. Będzie to most łukowy żelbetowy z podwieszoną, żelbetową płytą pomostu dodatkowo sprężoną. Most wsparty będzie na dwóch przyczółkach posadowionych na brzegach rzeki Wieprz.
- Most w Krasnymstawie to jedna z ważniejszych inwestycji, którą obecnie realizujemy. Dołożymy wszelkich starań, aby budowa zakończyła się z sukcesem dla obu stron – deklaruje Adam Stawski, dyrektor generalny Balzola Polska.
| Most zaprojektowano na najwyższą klasę obciążeń taborem samochodowym według standaryzacji NATO – STANAG 2021. Drogę na moście jak i na dojazdach do mostu zaprojektowano na klasę drogi G, kategorię ruchu KR3 oraz dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej na nawierzchnię 115 kN. Długość całkowita mostu: 101,93 m, szerokość: 18,39 m. |
Czytaj też:








![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [30-11-2025] W ubiegłym tygodniu odeszli do wieczności. Ostatnie pożegnanie naszych bliskich. Nekrologi z Chełma i powiatu chełmskiego.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-23-11-2025-1764493411.jpg)








Napisz komentarz
Komentarze