Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
News will be here
Reklama Reklama MAREX

Włodawa. Michała pasja do programowania

Michał Goleman, uczeń klasy pierwszej technikum w ZSZ Nr 1 i II LO we Włodawie, kształcący się w zawodzie technik informatyk, został stypendystą „Lubelskiej kuźni talentów 2023-2024”.
Włodawa. Michała pasja do programowania

Źródło: ZSZ Nr 1 i II LO we Włodawie/Facebook

Program jest skierowany do uczniów szczególnie uzdolnionych z przedmiotów zawodowych, którzy są mieszkańcami województwa lubelskiego oraz w roku szkolnym 2023/2024 kontynuują naukę w szkołach zawodowych i mogą pochwalić się osiągnięciami w nauce i konkursach przedmiotowych. Jest jednym z pierwszych tego typu przedsięwzięć realizowanych w nowo rozpoczętej perspektywie finansowej środków unijnych – Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. W obecnej edycji stypendium wynosi 6 tys. zł.

Żeby je otrzymać, nie wystarczyło być dobrym uczniem. We wniosku stypendialnym szkoła musiała przedstawić plan pracy z uczniem, jej metody i formy oraz spodziewane efekty w rozbiciu na poszczególne miesiące.  

Michał Goleman ukończył szkołę podstawową z wysoką średnią ocen, a w czasie pierwszego semestru nauki w ZSZ nr 1 i II LO we Włodawie wziął udział w konkursie "Potyczki Informatyczne Nowej Generacji" zorganizowanym przez Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie.

- Awansował do drugiego etapu i na dziesięć możliwych punktów zdobył 7,5 – wyjaśnia Stanisław Kwaśniewicz, opiekun dydaktyczny stypendysty. - To był dla niego duży sukces – dodaje.

Michał ma na swoim koncie także udział w ogólnopolskim konkursie "Mistrz Programowania 2024", gdzie zdobył wyróżnienie. Regularnie uczestniczy też w bezpłatnej i zdalnej nauce Olimpijskiego Koła Informatycznego. Tam pogłębia swoją wiedzę z programowania i przygotowuje się do olimpiad. Jest też słuchaczem Akademii Programowania UMCS.

Jak wygląda nauka stypendysty?

Jak przekazał nam nauczyciel Michała, nie polega ona na uczeniu się na pamięć i powtarzaniu. Najważniejszym celem jest bowiem to, by przy pomocy posiadanej wiedzy rozwiązywać problemy algorytmiczne. A wiedzę Michał zdobywa i poszerza, szukając rozwiązania określonego problemu. Samo wymyślenie algorytmu nie wystarczy, należy go zapisać w postaci programu, a następnie przetestować, czy dla wszystkich możliwych danych daje prawidłowe wyniki. Takie rozwiązanie jest bezlitośnie testowane przez sprawdzarkę. Często nie uzyskuje maksymalnej liczby punktów, a wtedy musi być ponownie analizowane i poprawiane. 

 - Potrzeba do tego wytrwałości i samozaparcia, szczególnie na początku. A pozyskane środki na pewno pomogą mu w dalszej karierze - mówi Stanisław Kwaśniewicz. - Michał jest jeszcze młodym człowiekiem i cała przyszłość przed nim.

 

 

 

 

 

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Suweren 25.03.2024 09:28
Gratulacje dla wspaniałego Młodego Człowieka!!! Brawo !!! Niech swoją wiedzą "zaraża" innych. Więcej takich optymistycznych informacji...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama