Na komunikatorze otrzymała wiadomość od oszusta, podającego się za jej córkę, z prośbą o pieniądze na nowy telefon. W wiadomości przeczyta, że córka pisze z innego numeru, ponieważ stare urządzenie wpadło jej do toalety i nie działa. Oszust poprosił o wykonanie przelewu z konkretną kwotą na wskazane w korespondencji konto.
- Seniorka po wykonaniu przelewu po dwóch dniach znowu otrzymała prośbę o wsparcie finansowe. Kobieta udała się do banku i wykonała przelew ekspresowy na wskazane przez oszusta konto. Kiedy po porannym sukcesie oszust zwrócił się o następny przelew, kobieta zadzwoniła do partnera córki w celu weryfikacji kwoty. W rozmowie dowiedziała się, że padła ofiarą oszusta. Łącznie straciła blisko 11 000 złotych – mówi aspirant sztabowa Kinga Zamojska-Prystupa z Komendy Powiatowej Policji we Włodawie.

Policjantka apeluje, żeby każdorazowo, gdy ktoś prosi nas o pomoc finansową, sprawdzać, czy w rzeczywistości to na pewno pisze do nas ta osoba, za którą się podaje.
- Nie działajmy pod presją czasu. Wykonajmy połączenie do tej osoby bądź innego bliskiego, który może potwierdzić przekazane nam wiadomości.
Czytaj:








![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [30-11-2025] W ubiegłym tygodniu odeszli do wieczności. Ostatnie pożegnanie naszych bliskich. Nekrologi z Chełma i powiatu chełmskiego.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-23-11-2025-1764493411.jpg)








Napisz komentarz
Komentarze