Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Stachniuk Optyk

Ranking Liceów i Techników Perspektywy 2024. Jak wypadły chełmskie szkoły?

Znany jest już najnowszy Ranking Liceów i Techników Perspektywy 2024. Jego twórcy przeanalizowali wyniki 1431 liceów ogólnokształcących i 1231 techników, które spełniły wszystkie kryteria. W Chełmie najwyższe miejsce zajęło I LO i Zespół Szkół Technicznych.
Ranking Liceów i Techników Perspektywy 2024. Jak wypadły chełmskie szkoły?

Była to już 26. edycja Rankingu Liceów i Techników Perspektywy, w której przeanalizowano wyniki 1431 liceów ogólnokształcących (spośród 2246) i 1231 techników (spośród 1755), które spełniły kryterium wejścia do rankingu (szkoły, w których maturę w maju 2023 r. zdawało minimum 12 maturzystów oraz w których wyniki średnie z języka polskiego i matematyki zdawanych obowiązkowo były nie niższe niż 0,75 średniej krajowej). Na tej liście znalazły się trzy chełmskie licea i cztery technika. 

I Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Czarnieckiego zajęło 361. miejsce, osiągając wskaźnik rankingowy na poziomie nieco ponad 49%, co pokazuje wzrost o 10 miejsc w porównaniu z ubiegłym rokiem, choć też spadek o dwa miejsca w porównaniu z rokiem 2022. I LO może się tez poszczycić 157. miejscem w kategorii szkół olimpijskich, czyli takich, których uczniowie zajmują wysokie miejsca w olimpiadach ogólnopolskich. 

- Mogłoby się wydawać, że awans w rankingu głównym o dziesięć miejsc nie jest wielkim wyczynem, niemniej kryje się za nim ogrom pracy i starań zarówno uczniów jak i nauczycieli. To wspólne zaangażowanie, wsparte troską rodziców, zawsze przekłada się na nasze sukcesy w olimpiadach i wyniki egzaminu maturalnego. Na szczęście nie brakuje nam ambitnej młodzieży i pełnych pasji pedagogów. Jak widać, wytrwała praca przynosi wspaniałe efekty mimo powszechnych narzekań na jakość polskiej edukacji. Szczególnie cieszy nas awans w rankingu olimpijskim. Znalezienie się na 157. miejscu wśród dwustu najlepszych w tej dziedzinie liceów i techników w kraju to nie lada osiągnięcie. Mam nadzieję, że wyniki tegorocznego rankingu pomogą w podjęciu decyzji o wyborze szkoły uczniom szkół podstawowych, którym tradycyjnie gwarantujemy wysoki poziom nauczania oraz pamiętaną po latach atmosferę- mówi nam dyrektor I LO Halina Smyk.

II Liceum Ogólnokształcące im. gen. Gustawa Orlicz-Dreszera sklasyfikowano na 670. lokacie ze wskaźnikiem 42.65%. Rok temu szkoła znajdowała się na 658. pozycji, zaś w roku 2022 na 661. miejscu. 

Ranking przedstawia 1000 najlepszych liceów. Niestety, IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. dr Jadwigi Młodowskiej  nie zmieściło się na tej liście, zdobywając 28.29% wskaźnika w rankingu.

Technikum nr 2 w  Zespole Szkół Technicznych im. gen. Zygmunta Bohusza-Szyszko w Chełmie  uplasowało się na 235. miejscu z niemal 50% wskaźnikiem, choć jest to spadek o 21 miejsc względem ubiegłego roku. Trzeba też wziąć pod uwagę, że w 2022 roku szkoła zajmowała 462. pozycję w rankingu. 

Na 484. miejscu znalazło się Technikum Ekonomiczne nr 3 Zespołu Szkół Ekonomicznych i Mundurowych im. gen. Władysława Andersa, zdobywając 46,45% wskaźnika. 

Ranking techników przedstawiony jest do 500. miejsca. Na tej liście nie zmieściło się Technikum nr 4 Zespołu Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich im. Kazimierza Andrzeja Jaworskiego ze wskaźnikiem 44,46% oraz Technikum nr 5 w Zespole Szkół Energetycznych i Transportowych im. ks. Stanisława Staszica, zdobywając nieco ponad 39%.

Licea zostały ocenione za pomocą trzech kryteriów: sukcesy szkoły w olimpiadach (25%), wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych (30%) oraz wyniki matury z przedmiotów dodatkowych (45%).

 Zaś technika ocenione zostały w czterech kryteriach - podobnie jak w przypadku liceów, ważne były sukcesy na olimpiadach (20%) oraz wyniki matur z przedmiotów obowiązkowych (20%), jak i z przedmiotów dodatkowych (30%). Tym razem jednak dodatkowym kryterium był egzamin zawodowy (30%), którego wskaźnik obliczany jest jako liczba uzyskanych przez uczniów szkoły tytułów zawodowych w stosunku do liczby absolwentów. 

Do sporządzenia rankingu wykorzystano m.in. protokoły komitetów głównych olimpiad, zestawienia okręgowych komisji egzaminacyjnych  z wynikami matur z przedmiotów obowiązkowych i przedmiotów dodatkowych oraz dane Systemu Informacji Oświatowej. 

Głównymi adresatami rankingu są uczniowie i ich rodzice, którzy muszą podjąć bardzo ważną decyzję dotyczącą wyboru dalszej ścieżki kształcenia.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
j53 13.01.2024 16:39
A Prezydent Miasta chwali się, że w Chełmie jest tak dobrze, że to kraina miodem i mlekiem płynąca.

Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamabaner reklamowy
KOMENTARZE
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama