W uchwale, którą podjęto „w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych” podkreślono między innymi, że zaktualizowana lista usług, na realizację których mogą liczyć mieszkańcy w zamian za uiszczoną opłatę, została skonsultowana z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym.
Dla mieszkańców istotne jest to, że z poszczególnych posesji odbierane będą odpady, które trafiają do frakcji „zmieszane” oraz pozostałe – już segregowane. Odpady wielkogabarytowe, meble, zużyte baterie, akumulatory, chemikalia, zużyte opony, sprzęt elektryczny i elektroniczny będą odbierane raz w roku – w czasie objazdowej zbiórki odpadów.
Poza tym właściciele zamieszkanych nieruchomości, po uiszczeniu w urzędzie stosownej, miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami, będą mogli bez problemu, zupełnie nieodpłatnie, skorzystać z usług lokalnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Mieszkańcy mogą również liczyć na odpowiednie pojemniki oraz worki, przy pomocy których będą gromadzić i przygotowywać do wywozu wszystkie frakcje śmieci.
Jak często realizowany będzie odbiór? Z zabudowy wielorodzinnej wszystkie frakcje odpadów odbierane będą dwa razu w miesiącu. Z w zabudowie jednorodzinnej mieszkańcy mogą liczyć na odbiór, również wszystkich frakcji, raz w miesiącu.
Co można dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych? Radni ustalili, że będzie tam można pozostawić bioodpady, papier, tworzywa sztuczne, metale i wykonane z różnych tworzyw opakowania, szkło, meble i odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, popiół, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, przeterminowane leki i chemikalia, tekstylia i odzież oraz odpady niebezpieczne. W punkcie nie będą natomiast przyjmowane tzw. odpady zmieszane. O przetransportowanie odpadów do punktu muszą zadbać sami mieszkańcy.
Ile w tej chwili zobowiązani są płacić za wywóz odpadów, w wymiarze miesięcznym, właściciele poszczególnych nieruchomości? Jeśli na dane gospodarstwo domowe przypada od jednego do czterech mieszkańców, to za każdego z nich trzeba w tej chwili zapłacić 27 zł. Ta stawka spada do 23 zł w przypadku piątego, szóstego i siódmego mieszkańca danej nieruchomości. Z kolei za ósmego i każdego kolejnego mieszkańca trzeba obecnie zapłacić jeszcze mniej – 21 zł.
Obowiązują również podwyższone stawki opłat, a dotyczą one, zapewne nielicznej, grupy mieszkańców, którzy wszystkie wyprodukowane przez siebie odpady wrzucają do jednego pojemnika. W przypadku najmniejszych, liczących od jednego do czterech osób, gospodarstw, za jednego mieszkańca trzeba obecnie płacić 108 zł. Za kolejnych – piątego, szóstego i siódmego – 92 zł, a za ósmego i każdego kolejnego – 84 zł.
Czytaj także:
- Gm. Ruda-Huta. Za nami kolejna „Jesienna herbatka z Szymonem” [GALERIA ZDJĘĆ]
- Gm. Ruda-Huta. Uczniowie nie mają łatwego życia. Aby zdążyć do szkoły, muszą wstać skoro świt
- Gm. Ruda-Huta. Poważny wypadek w Chromówce. Ciągnik przygniótł mężczyznę
- Gm. Ruda-Huta. Zarudnia doczeka się asfaltu. Wysupłali w budżecie prawie 300 tys. zł


![Zginął 46-letni motorowerzysta. Sprawca uciekł z miejsca wypadku. Był pod wpływem alkoholu [FILM]](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/xga-4x3-uciekl-z-miejsca-wypadku-byl-pod-wplywem-alkoholu-film-1764928032.jpg)





![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [30-11-2025] W ubiegłym tygodniu odeszli do wieczności. Ostatnie pożegnanie naszych bliskich. Nekrologi z Chełma i powiatu chełmskiego.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-23-11-2025-1764493411.jpg)








Napisz komentarz
Komentarze