Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Chełm. Parkomaty zmorą mieszkańców. Zapomnisz wziąć bilet, słono płacisz, choć jesteś klientem sklepu...

W sierpniu przed jednym ze sklepów sieci handlowej Biedronka w Chełmie pojawił się parkomat, który wzbudził dużo emocji, zwłaszcza u mieszkańców okolicznych bloków. Teraz słyszymy głosy rozżalenia, tym razem ze strony klientów sklepu.
Chełm. Parkomaty zmorą mieszkańców. Zapomnisz wziąć bilet, słono płacisz, choć jesteś klientem sklepu...

Zgłosiła się do nas pani Ewelina, która 11 października robiła zakupy w Biedronce, przy ul. Lubelskiej 173.

- Zakupy robiłam po godz. 17.00, jechałam prosto z pracy, spieszyłam się do domu. W tym całym zamieszaniu zupełnie zapomniałam, że muszę pobrać bilet, aby spokojnie i bezpłatnie zaparkować - opowiada nasza czytelniczka.

Po zrobieniu szybkich zakupów pani Ewelina udała się do swojego auta, przy którym zobaczyła "wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej". 

- Mówiłam panu parkingowemu, że robiłam zakupy w sklepie. Nawet mam paragon, którego wydruk różni się o minutę od wystawienia wezwania. Ale stwierdził, że on nic na to nie poradzi i mogę ewentualnie złożyć reklamację - dodaje pani Ewelina.

Musiała zapłacić 90 złotych. Parkowanie przewyższyło wartość zakupów, jakie tego dnia zrobiła. Postanowiła więc złożyć reklamację.

Zrobiła to na stronie zarządcy parkingu, firmy Atpark. Tam pojawił się formularz, w którym dostępna do zaznaczenia była opcja "posiadam paragon z placówki usługowo-handlowej". Ponieważ nasza czytelniczka taki paragon ma, wybrała tę opcję reklamacji, załączyła także zdjęcie paragonu.

Niestety, reklamacja została odrzucona. 

- W odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne dot. wezwania do wniesienia Opłaty Dodatkowej informujemy, że podstawą do zajęcia miejsca parkingowego jest pobranie biletu parkingowego oznaczającego rozpoczęcie okresu najmu miejsca parkingowego, zgodnie z Regulaminem parkingu niestrzeżonego. Informujemy, że fakt dokonania zakupów w sklepie nie zwalnia z obowiązku przestrzegania Regulaminu parkingu. Regulamin parkingu oraz tablice informacyjne umieszczone są w widocznych miejscach na terenie parkingu i wyraźnie informują Klienta o konieczności pobrania biletu parkingowego niezwłocznie po zaparkowaniu pojazdu oraz umieszczeniu go w widocznym miejscu, za przednią szybą w pojeździe. Informujemy również, że przedmiotowy parking to teren prywatny, na którym zarówno oznakowanie parkingu, jak i Regulamin zostały uzgodnione z właścicielem/zarządcą terenu (...) Obowiązkiem stosowania się do zasad wymienionych w Regulaminie parkingu niestrzeżonego objęci są wszyscy korzystający z miejsc parkingowych. Brak biletu skutkuje wystawieniem "Wezwania do wniesienia Opłaty Dodatkowej". Bardzo nam przykro, ale w związku z powyższym nie możemy uznać prośby o anulowanie opłaty - wezwanie zostaje podtrzymane - czytamy w odpowiedzi na reklamację.

Z informacji, jakie docierają do naszej redakcji wiemy, że nie był to odosobniony przypadek. 

- Czy nie jest to zwykłe naciąganie klientów sklepu? - docieka pan Tomasz, który również był w podobnej sytuacji.

Zapytaliśmy w firmie Atpark, dlaczego jego w formularzu widnieje możliwość reklamacji, która nie jest uwzględniana. 

- Klienci mogą zgłaszać reklamacje z różnych przyczyn, jednakże nie na każdym parkingu istnieje opcja anulacji wezwania po przedstawieniu paragonu. Zasady panujące na parkingu są określone w umowie między operatorem parkingu a właścicielem terenu. Formularz reklamacji jest jednak taki sam dla wszystkich parkingów obsługiwanych przez firmę Atpark - odpowiedziała nam Weronika Stryczek-Sroczyńska z Zespołu Obsługi Reklamacji firmy Atpark.

O skomentowanie zaistniałej sytuacji poprosiliśmy też w sieci sklepów Biedronka.

- Parking znajdujący się przy sklepie przy ul. Lubelskiej 173 w Chełmie należy do właściciela nieruchomości, od którego wynajmujemy przestrzeń na sklep. Zdajemy sobie sprawę, że w wyniku pośpiechu, który towarzyszy każdemu z nas, może zdarzyć się, że kupujący zapomni pobrać bilet z parkometru. Informujemy, że do tej pory do naszego Biura Obsługi Klienta nie wpłynęło żadne zażalenie w związku z niesatysfakcjonującym rozwiązaniem reklamacji w przypadku tej placówki - mówi Marcin Osman, menedżer do spraw wsparcia i satysfakcji klienta w sieci Biedronka.

Osman zapewnia, że sieć Biedronka podchodzi z zaangażowaniem do każdej przesłanej skargi, dlatego każdy klient, który zgłasza się w sprawie wezwania do zapłaty za parking, może liczyć, że konsultanci przeanalizują jego przypadek indywidualnie. 

- W przypadku, gdy klient dokonał zakupów, a jednocześnie dostał wezwanie do zapłaty, proponujemy e-kod do wykorzystania w sklepach sieci Biedronka o wartości opłaty dodatkowej, którą uiścił w związku z niepobraniem biletu. Wystarczy, że kupujący przedstawi potwierdzenie wniesienia opłaty oraz jakikolwiek dowód na to, że w czasie postoju dokonywał zakupów w Biedronce - paragon, transakcję w aplikacji mobilnej, numer karty Moja Biedronka użytej przy transakcji czy potwierdzenie płatności kartą - dodaje menedżer Biedronki.

 Pani Ewelinie nie pozostaje zatem nic innego, jak zgłosić się do Biura Obsługi Klienta Biedronki.

Przypominamy - bilet z parkomatu trzeba pobrać, nawet jeśli mieścimy się w darmowym czasie postoju!

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Tomcio 24.10.2023 10:51
Jeszcze na Popiełuszki powinno byc tak samo. 2 godziny na zakupy spokojnie wystarczy

jurek_ 24.10.2023 13:36
wystarczy godzina - żeby była rotacja

FanZenka 24.10.2023 10:31
Od kiedy pojawił się parkomat to można spokojnie znaleźć miejsce na zakupy w biedrze. Jestem za.

lespaw7 23.10.2023 22:21
Proponuję zmianę sklepu. Szybko problem zniknie.

FANPIS 23.10.2023 21:35
To jest dziadostwo ! Powinne byc szlabany z automatem do biletow.

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
KOMENTARZE
Reklama
Reklama
Reklama