Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama baner reklamowy

Stracił ponad 105 tys. zł oraz 6 tys. euro! Dopiero po miesiącu odkrył, że wpadł w sidła oszusta

Jak w łatwy sposób można stracić dużo pieniędzy? Okazuje się, że to bardzo proste. Wystarczy zainwestować w niesprawdzony biznes. Przekonał się o tym 68-letni mieszkaniec Chełma.
Stracił ponad 105 tys. zł oraz 6 tys. euro! Dopiero po miesiącu odkrył, że wpadł w sidła oszusta

Autor: Pixabay/Sammy-Sander

Chełmianin skuszony internetową reklamą postanowił wyłożyć pieniądze na kryptowaluty. Wypełnił formularz startowy, podając w nim swoje dane, a następnie nawiązał kontakt z rzekomym doradcą finansowym.

Gdy skontaktował się z nim, pod jego namową zainstalował program umożliwiający zdalną obsługę urządzenia elektronicznego. Proceder ten trwał blisko miesiąc. W tym czasie oszuści wypłacili z jego rachunków bankowych ponad 105 tysięcy złotych i 6 tysięcy euro.

- Apelujemy o zachowanie ostrożności i zdrowego rozsądku przy podejmowaniu decyzji finansowych przez internet – radzi komisarz Ewa Czyż, rzeczniczka Komendy Miejskiej Policji w Chełmie. - Jednak to nie jedyna metoda działania tego typu przestępców. Bardzo często, podając się za pracownika banku informują o próbie przejęcia konta przez nieznane osoby. Radzą zalogowanie się do bankowości mobilnej i zainstalowanie dodatkowego oprogramowania. W ten sposób bez wiedzy właściciela konta dokonują transakcji niewymagających jego autoryzacji.

W przypadku otrzymania tego typu telefonu, nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. Spróbujmy się rozłączyć i w celu weryfikacji otrzymanej informacji sami zadzwońmy na infolinię banku.

- Z kolei przy sprzedaży internetowej wyłudzają dane osobowe i dane karty płatniczej, co również daje im możliwość wykonania transakcji bez wiedzy właściciela. Przesyłają linki do rzekomych płatności z sugestią, aby za ich pośrednictwem zalogować się na swój rachunek bankowy. Bywa, że bardzo szybko w nie klikamy, co często wiąże się z sytuacją przejęcia naszego konta przez oszustów – dodaje Czyż. - Zamiast spodziewanej wpłaty następuje wypłata środków z rachunku. Dlatego do logowania w bankowości mobilnej należy korzystać tylko z autoryzowanych stron. Pamiętajmy też, że sprzedając w internecie na żadnym etapie transakcji nie podajemy danych karty płatniczej ani też danych umożliwiających dostęp do konta bankowego.

Czytaj także:

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
KOMENTARZE
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama