- Jak tak można oszczędzać na dzieciach? Bo chyba o to chodzi, aby teraz odrzucić większą część faktur - pyta nasza Czytelniczka, która zaalarmowała nas o postępowaniu urzędu. - Przecież rzeczy potrzebne do szkoły kupuje się przed rozpoczęciem roku. Tak było zawsze, tak określał regulamin. Nie rozumiem, dlaczego nagle zostało to zmienione, i to na dodatek na zasady niezgodne z prawem.
Rzeczywiście w regulaminie uchwalonym przez radę miasta jest zapis o refundacji od lipca do końca czerwca roku następnego. Nie obejmuje to jedynie opłat za abonament internetowy, który może być refundowany od września. Tymczasem przed dwoma tygodniami, jak twierdzi nasza rozmówczyni, szkoły zostały poinformowane o tym, że po uzgodnieniu z panią skarbnik decyzje będą wydawane dwa razy w roku szkolnym. Pierwsza przyznana będzie za okres od września 2019 r. do grudnia 2019, w związku z tym placówki mają uczulić wnioskodawców, że faktury będą honorowane za dany okres, na jaki jest wydana decyzja.
- Taką informację otrzymałam w szkole. Mogę składać tylko faktury z zakupów od września do grudnia - wyjaśnia zdenerwowana matka.
- Być może doszło do niezrozumienia lub niewłaściwej interpretacji zasad, w myśl których wydawane są dwie, a nie jedna decyzja - czytamy w odpowiedzi z urzędu. - Z uwagi na zobowiązania i warunki budżetowe decyzje dotyczące przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym będą wydawane dwa razy w roku szkolnym 2019/2020. Pierwsza decyzja przyznająca dotyczy okresu wrzesień-grudzień, druga okresu styczeń-czerwiec. W związku z tym koszty poniesione od września do grudnia nie mogą być uwzględnione w rozliczeniu decyzji za okres styczeń-czerwiec.
Departament zapewnia, że regulamin jako dokument nie podlegał od czasu jego wdrożenia w życie żadnym zmianom. Z odpowiedzi, jaką otrzymaliśmy, wynika więc, że rodzice nie powinni mieć problemów z uzyskaniem refundacji za faktury z datą od 1 lipca. Czy rzeczywiście tak będzie? Do sprawy wrócimy.
Napisz komentarz
Komentarze