Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 grudnia 2025 02:06
Reklama
Reklama
Kolejne pieniądze płyną do miasta

Chełm stawia na edukację włączającą – ponad 2,5 miliona złotych na projekt „Równi w edukacji”

Miasto Chełm otrzymało ponad 2,5 miliona złotych na realizację projektu pn. „Równi w edukacji”, który ma na celu wsparcie i rozwój edukacji włączającej w lokalnych szkołach.
Chełm stawia na edukację włączającą – ponad 2,5 miliona złotych na projekt „Równi w edukacji”

Autor: Łukasz Frątczak

Źródło: UMWL

Projekt będzie realizowany przez trzy chełmskie placówki oświatowe: Szkołę Podstawową nr 7, Szkołę Podstawową nr 6 oraz Szkołę Podstawową Specjalną nr 12 i Poradnię Psychologiczną Nr 1, wchodzące w skład Zespołu Wychowania i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Chełmie.

Środki pochodzą z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 i są współfinansowane przez Europejski Fundusz Społeczny Plus. Oficjalne podpisanie umów o dofinansowanie odbyło się we wtorek (13 maja) w siedzibie Departamentu Zarządzania Programami Regionalnymi Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego. Chełmski samorząd reprezentowała Dorota Cieślik - II zastępca prezydenta Chełma.

Celem projektu jest przygotowanie 450 uczniów, 110 rodziców i 120 nauczycieli – do skutecznego wdrażania edukacji włączającej. Działania obejmą m.in. integrację środowisk szkolnych, podnoszenie świadomości na temat barier i potrzeb osób z niepełnosprawnością, dostosowanie i doposażenie placówek dydaktycznych, a także szkolenia nauczycieli w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Ważnym elementem projektu będzie również transformacja Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 12, która zostanie włączona w szerszy proces integracji i otwartości edukacyjnej.


Edukacja włączająca to takie podejście w procesie kształcenia i wychowania, którego celem jest zwiększanie szans edukacyjnych wszystkich osób uczących się poprzez zapewnianie im warunków do rozwijania indywidualnego potencjału, tak by w przyszłości umożliwić im pełnię rozwoju osobistego na miarę swoich możliwości oraz pełne włączenie w życie społeczne. Edukacja ta stawia za cel wyposażenie uczniów w kompetencje niezbędne do stworzenia społeczeństwa, w którym osoby niezależnie od różnic m.in. w stanie zdrowia, sprawności, pochodzeniu, wyznaniu są pełnoprawnymi członkami społeczności, a ich różnorodność postrzegana jest jako cenny zasób rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. 

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama