Pozycjonowanie to proces, którego celem jest podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych. Niestety bardzo często chęć uzyskania bardzo szybkich rezultatów, lenistwo, brak dostatecznej wiedzy lub doświadczenia sprawiają, że pozycjonowanie jest nieskuteczne. Na szczęście nigdy nie jest za późno, dlatego poniżej znajduje się lista błędów, których trzeba się wystrzegać w pierwszej kolejności.
Zapychanie stron słowami kluczowymi
Już po przeczytaniu kilku artykułów na temat pozycjonowania stron oraz optymalizacji SEO, łatwo zdać sobie sprawę, że słowa kluczowe odgrywają ogromną rolę w pozycjonowaniu. Powinny być w odpowiedni sposób rozmieszczone i znajdować się m.in. w nagłówkach H1, H2 oraz akapitach tekstu. Nie oznacza to jednak, że powinno być ich zbyt wiele. Tworząc treści na swoją stronę internetową, trzeba w pierwszej kolejności pamiętać o tym, że jest ona skierowana do ludzi, ponieważ to właśnie oni mogą stać się przyszłymi klientami firmy.
Błędne praktyki w umieszczaniu słów kluczowych
Nienaturalne tytuły oraz tagi, które zawierają nieodmienianie słowa kluczowe, mogą okazać się bardziej szkodliwe niż pomocne. Budowa języka polskiego wymaga od nas stosowania deklinacji oraz koniugacji, dlatego warto się tego trzymać - również przygotowując opisy na stronach internetowych. Zdarza się, że takie techniki są skuteczne na bardzo krótkiej przestrzeni czasu, ponieważ każda kolejna aktualizacja algorytmów wynajduje takie strony i kara je obniżeniem pozycji.
Korzystanie z tych samych źródeł linków
Profil back linków strony jest bardzo ważny dla wyszukiwarki Google, ponieważ m.in. na jego podstawie oceniany jest autorytet strony. Nie powinny one pochodzić jednak z tych samych źródeł. Najłatwiejszymi miejscami do otrzymania linków zwrotnych są katalogi firmowe, których można znaleźć w internecie krocie oraz ze swoich stron zapleczowych. Oczywiście takie linki są ważne, ale nie można się do nich ograniczać i starać się uzyskać linki z mediów społecznościowych, forów, blogów lub stron klientów. Nawet jeżeli link będzie posiadał atrybut nofollow, to i tak jest wartościowy dla strony.
Brak dywersyfikacji anchorów
Zostając przy temacie linków, bardzo istotna jest dywersyfikacja anchorów, które kierują do naszej strony. Nie mogą one przekierowywać użytkowników zawsze do tej samej strony, którą zazwyczaj jest strona główna witryny. Trzymanie się takiej praktyki może spowodować otrzymanie kary od Google. Poza tym, klienci wchodzący w anchor ze słów kluczowych: „meble do kuchni” są zainteresowane meblami, a nie np. dodatkami do salonu lub przyrządami ogrodowymi.
Zaprzestanie optymalizacji po uzyskaniu wyników
Jednym z największych błędów, jakie można popełnić po uzyskaniu wyników z pozycjonowania, jest zaprzestanie działań, które przyniosły oczekiwane efekty. Zdobycie oraz utrzymanie się na wysokiej pozycji w Google to proces, który nigdy się nie kończy. Zawsze trzeba pamiętać o regularnym tworzeniu wartościowych treści, dbaniu o źródła linków zwrotnych oraz optymalizację strony.


![UMCS otworzył w Chełmie Centrum Kompetencji Europejskich [GALERIA ZDJĘĆ]](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/xga-4x3-umcs-otworzyl-w-chelmie-centrum-kompetencji-europejskich-1765667532.jpg)
![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [14-12-2025]](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/xga-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-7-12-2025-1765669947.jpg)





![Śmierć na drodze. Mieszkaniec powiatu krasnostawskiego wjechał w autobus. Zginął na miejscu [ZDJĘCIA] W sobotę (6 grudnia) nad ranem w miejscowości Kolonia Siedliszczki. Kierujący audi zjechał na przeciwległy pas ruchu drogowego i zderzył się z autobusem.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-smierc-na-drodze-mieszkaniec-powiatu-krasnostawskiego-wjechal-w-autobus-zginal-na-miejscu-1765114551.jpg)





