Oczywiście, najlepszym sposobem na uniknięcie krytyki jest bycie dobrym właścicielem i utrzymywanie zadowolonych najemców. Ale czasami konflikt jest nieunikniony i często sposób, w jaki wynajmujący reaguje na niego w sferze publicznej, stanowi różnicę pomiędzy jego zniknięciem a podsycaniem ognia. Krytyka może wpłynąć na Twoją zdolność do wynajęcia nieruchomości w przyszłości, ponieważ według badań 86% klientów twierdzi, że recenzje online wpływają na ich decyzje mamtoo.pl.
Reaguj szybko
Tak więc, jeżeli masz niezadowolonego lokatora, szybkość jest dla Ciebie jako właściciela istotna. Oznacza to, że należy być na bieżąco z komentarzami online. Oczywiście, najlepszym sposobem na utrzymanie swojej reputacji jest użycie dobrego agenta zarządzającego z solidnym rekordem dla silnej obsługi klienta. Ale jeśli sam zarządzasz swoimi nieruchomościami, rozważ zastosowanie się do poniższych wskazówek, gdy masz do czynienia z recenzjami online i komentarzami od najemców.
Szukaj negatywnych opinii
Najemcy mogą potencjalnie pozostawić opinie o Tobie jako wynajmującym na mediach społecznościowych i może to być trudne do znalezienia ze względu na ustawienia prywatności na kontach. Jeśli najemca zostawi recenzję w innym miejscu online, powinieneś być w stanie ją wyszukać i odpowiednio zareagować (lub nie).
Jak reagować
Odpowiadanie online na negatywne komentarze rzadko jest dobrą rzeczą. To może stworzyć wątek odpowiedzi, jak obie strony dążą do ostatniego słowa i, w odniesieniu do swojej reputacji, może wyglądać bardzo nieprofesjonalne.
Rozważ skargę najemcy i czy jest ona uzasadniona
Jeśli tak, nawiąż kontakt z najemcą, najlepiej w prywatnej formie pisemnej (np. e-mail), abyś miał ślad w postaci papieru.
Zorganizuj spotkanie twarzą w twarz, aby rozwiązać problem pod warunkiem, że negatywna opinia online zostanie usunięta lub poprawiona, jak tylko najemca będzie zadowolony. Jeżeli czujesz potrzebę publicznej odpowiedzi na problem swojego najemcy, bądź zawsze profesjonalny i nie przesadzaj z odpowiedzią.
Jeżeli jesteś winny, nie mów, że nie jesteś. Żyjemy w czasach, w których szczerość jest najważniejsza. Tak więc, jeśli natkniesz się na komentarz online najemcy i nie masz obrony, nie próbuj jej tworzyć. Przyznaj, że byłeś w błędzie i popełniłeś błąd. Wszyscy je popełniamy, ale jako wynajmujący, staniesz i upadniesz dzięki temu, jak zareagujesz i jak szybko zajmiesz się problemem.

![Świętowali trzy dekady działalności. Związek Gmin Lubelszczyzny docenił doświadczonych samorządowców [ZDJĘCIA]](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/xga-4x3-region-swietowali-trzy-dekady-dzialalnosci-zwiazek-gmin-lubelszczyzny-docenil-doswiadczonych-samor-1765873173.jpg)






![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [14-12-2025] W ubiegłym tygodniu odeszli do wieczności. Ostatnie pożegnanie naszych bliskich. Nekrologi z Chełma i powiatu chełmskiego.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-7-12-2025-1765669947.jpg)






