Porozumienie podpisane przez dyrektor ZSEiM Edytę Chudobę oraz komendanta oddziału, generała brygady SG Jacka Szcząchora, otwiera nowy rozdział w edukacji młodzieży. Dzięki tej współpracy uczniowie ZSEiM będą mieli możliwość pogłębiania swojej wiedzy na temat pracy Straży Granicznej oraz kształtowania postaw patriotycznych w ramach nowego przedmiotu – „Wiedza o Straży Granicznej”.
- To porozumienie to szansa dla naszych uczniów na zdobycie wiedzy o służbie, która jest niezwykle ważna dla bezpieczeństwa naszego kraju. Chcemy, aby nasi uczniowie byli świadomymi obywatelami, którzy rozumieją rolę służb mundurowych – powiedziała dyrektor Chudoba.

Uczniowie poznają specyfikę służby granicznej, jej rolę w ochronie granic oraz wartości, które reprezentują funkcjonariusze Straży Granicznej. Będą mogli lepiej zrozumieć historię Straży Granicznej, a także historię Polski, ze szczególnym uwzględnieniem działalności 27 Wołyńskiej Dywizji Armii Krajowej, której imię nosi oddział. Współpraca z funkcjonariuszami Straży Granicznej przyczyni się do kształtowania u młodzieży poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo kraju i właściwych postaw obywatelskich.
- Cieszymy się z tej współpracy, która pozwoli nam przybliżyć młodzieży specyfikę naszej służby. Mamy nadzieję, że dzięki temu uda nam się zainteresować młodych ludzi służbą w Straży Granicznej - Dodał komendant Szcząchor.
Zarówno dyrektor ZSEiM, jak i komendant Nadbużańskiego Oddziału SG, podkreślili znaczenie tej współpracy dla kształtowania młodego pokolenia.
Czytaj także:






![Nie przegap [5-7 grudnia]: Mikołajki, wystawy, koncerty, konkursy](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/xga-4x3-nie-przegap-5-7-grudnia-mikolajki-wystawy-koncerty-konkursy-1764940108.jpg)

![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [30-11-2025] W ubiegłym tygodniu odeszli do wieczności. Ostatnie pożegnanie naszych bliskich. Nekrologi z Chełma i powiatu chełmskiego.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-23-11-2025-1764493411.jpg)








Napisz komentarz
Komentarze