Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama baner reklamowy
Reklama Bank Spółdzielczy

Gm. Izbica. Podał 4 kody, stracił blisko 10 tysięcy. Tak dał się oszukać

34-latek był przekonany, że konsultant z banku pomaga mu ochronić jego pieniądze, a w rzeczywistości oddał je bezczelnemu oszustowi. Niestety, ale pośpiech i brak ostrożności tylko ułatwia złodziejom przestępczy proceder.
mężczyzna z telefonem w ręku i grafika z napisem oszustwo

W poniedziałek (4 września) do posterunku policji w Izbicy zgłosił się 34-letni mieszkaniec tej gminy. Mundurowych powiadomił o tym, że został oszukany metodą na blika. Jak wynika z zawiadomienia złożonego w tej sprawie, sprawca zadzwonił do pokrzywdzonego, podając się za pracownika banku. 

- Dzwoniący nakłonił pokrzywdzonego do przekazania czterech kodów blik w celu założenia blokady na środki na koncie. Taki krok miał ustrzec mężczyznę przed utratą pieniędzy, tymczasem uszczupliło je o 9900 zł. „Konsultant” dodał, że środki powrócą na jego konto po upływie 15 minut.  Po tym czasie 34-latek zadzwonił do swojego banku i tak dowiedział się, że został oszukany - informuje starsza sierzant Anna Chuszcza, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:

  • stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto - zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS),
  • sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
  • potwierdzać tożsamość osób, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory - najlepiej zadzwonić do znajomego czy swojego banku.
  • chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama