Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama kebab

Chełm: II LO przygotowuje się do ostatniego etapu programu Złote Szkoły NBP.

Uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego mają już za sobą dwa etapy projektu Złote Szkoły NBP - Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego. Trzeci etap, do którego właśnie się przygotowują, to debata uczniowska.
Chełm: II LO przygotowuje się do ostatniego etapu programu Złote Szkoły NBP.

Autor: nadesłane od Marty Klasury

Głównym założeniem programu edukacyjnego NBP, kierowanego do szkół podstawowych i ponadpodstawowych, jest stworzenie Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej. W tym roku realizowany on jest pn. „Poznajemy bank centralny". W II LO w Chełmie zespół tworzą: Zuzanna Bochen, Martyna Dmuch, Kowalczyk Michał, Aleksandra Kozyrska, Julia Krygowska, Magdalena Marciniak, Emilia Mazurek, Daria Pieczykolan, Julia Piotrowska oraz Katarzyna Tabiszewska. Są to uczniowie klasy 3b, menadżerskiej. Ich koordynatorem jest Marta Klasura, a nauczycielem opiekunem Łukasz Łukiewicz. Projekt składa się z trzech etapów: lekcji z ekonomią, warsztatu uczniowskiego oraz debaty szkolnej.

- Za nami pierwszy etap realizacji projektu „Lekcja ekonomii". Zgodnie z wymaganiami projektu lekcja miała być interdyscyplinarna, dlatego zajęcia przeprowadził nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie oraz cochingu i mentoringu Łukasz Łukiewicz. Za pomocą prezentacji multimedialnej oraz rekwizytów w postaci kolekcji monet młodzież mogła zagłębić się w zagadnienia „Banków centralnych i ich historii na przykładzie Szwecji, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych oraz Polski - mówi koordynatorka grupy Marta Klasura. 

Uczniowie mieli okazję poznać historię Riksbanken, Bank of England, Federal reserve system United States oraz Narodowego Banku Polskiego. Dowiedzieli się, czym jest E-korona i poznali rolę rezerw w funkcjonowaniu bankowego systemu. Zgłębili również tajniki emisji pieniądza. Zakończeniem lekcji był przeprowadzony quiz na platformie Kahoot. Tam, za pomocą smartfonów, uczniowie sprawdzili swoją wiedzę i rywalizowali między sobą. Lekcja wywołała tak wiele emocji, że powtórzono ją również w klasie 1g.

- Drugi etap, jaki zrealizowaliśmy, to warsztat uczniowski. Zadaniem zespołu było przeprowadzenie lekcji dla swoich kolegów ze szkoły. 8 marca w warsztatach uczestniczyła młodsza klasa menadżerska - 1b. Ambasadorowie zaplanowali lekcję nietypową. Możliwość zdobycia wiedzy połączyli z zabawą oraz rywalizacją. Grupa opracowała grę planszową o bankach centralnych z wybranych państw świata - „Liderbank". Gra została przewidziana dla co najmniej 2 graczy + bankier, który zarządza finansami banku i czuwa nad przebiegiem zgodnie z jej zasadami - dodała Klasura.

Na początku lekcji przedstawiona została prezentacja multimedialna dotycząca banków centralnych na świecie. Wybrane zostały banki z 4 grup kontynentów. Wprowadzeniem do warsztatów oraz prezentacją zajęły się: Daria, Martyna, Emilka i Kasia. Warto było skupić się na prezentacji, ponieważ ukryte w niej były odpowiedzi na pytania znajdujące się w grze. Zasady gry przedstawione zostały przez Michała. Po prezentacji rozpoczęła się gra.

- Uczniowie klasy 1b zostali podzieleni na 6-osobowe zespoły. Każdy zespół miał swojego bankiera - członka grupy Ambasadorów. Bankier miał za zadanie prowadzić rozliczenia, przyjmować i wypłacać środki finansowe, odczytywać pytania z kart, sprawdzać poprawność odpowiedzi, zarządzał też szansami i nadzorował przebieg gry. Gra trwała do momentu uzyskania przez jednego z graczy kwoty 1 mln "liderków" lub bankructwa pozostałych graczy - opowiada koordynatorka grupy.

Gra została przez uczniów przyjęta bardzo pozytywnie, więc swoich sił w niej spróbowali również inni uczniowie, z klasy 3a, 3b, 3c, 3d i 3e. Mogli w nią zagrać podczas lekcji podstaw przedsiębiorczości.

Aktualnie Drużyna Ambasadorów z II LO przygotowuje się do ostatniego etapu projektu - debaty uczniowskiej. Odbędzie się on już w piątek (17 marca). Ekspertem ma być specjalny gość. Młodzież ma nadzieję, że uda się zaprosić jego oraz dyrekcję szkoły do zagrania w ich planszówkę - „Liderbank" .

Trzymamy kciuki!

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: JoelTreść komentarza: Rozdawanie 500+ nie zwiększyło dobrobytu u ludzi, tylko go zmniejszyło. Rząd nie daje, tylko zabiera.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:14Źródło komentarza: Pieniądze nie zwiększą liczby urodzeń. Trzeba  się otworzyć na inne rozwiązaniaAutor komentarza: TomcioTreść komentarza: Może warto przesuwać przetargi na wiosnę i latem robić remonty niż w grudniu. I tak macie szczęście, że pogoda jest na plusie i bez śnieguData dodania komentarza: 4.12.2025, 09:16Źródło komentarza: Chełm. Asfalt położą w grudniu? „Jeżeli temperatura będzie około zera, można”Autor komentarza: RobertTreść komentarza: Czy teraz Miasto zaciągnie kredyt na wkład własny? Bo ze słów prezydenta (o ile dobrze pamiętam) wynikało, że 100 mln wyda na bieżące potrzeby.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 15:34Źródło komentarza: Ugoda w sprawie infrastruktury pod terminal intermodalny w Chełmie. Miasto przygotowuje kolejny przetargAutor komentarza: BezradnyTreść komentarza: To jakiś drogi ten tłuczeń bo cała podwyżka wyniesie ok.4150zł miesięcznie. To dwa samochody tłucznia miesięcznie.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 11:11Źródło komentarza: Gm. Białopole. Otworzyli oferty śmieciowych ofert. Samorządowcy przeżyli szok.Autor komentarza: SuperTreść komentarza: Niech remontują. Najpierw trzeba trochę postać w korkach żeby było lepiejData dodania komentarza: 3.12.2025, 07:01Źródło komentarza: Chełm. Asfalt położą w grudniu? „Jeżeli temperatura będzie około zera, można”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama