Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Ciemniej, chłodniej, krócej. Tak zamierzają oszczędzać sklepy

Handel już wprowadza plan oszczędnościowy. Duże sieci obniżają w sklepach temperaturę i przygaszają światła. Możliwe jest też skrócenie godzin otwarcia.

Polska Rada Centrów Handlowych przypomina, że już od pewnego czasu centra handlowe inwestują w technologie energoszczędne, które pozwalają obniżyć koszty utrzymania obiektów. To np. wymiana tradycyjnego oświetlenia na LED, używanie czujników ruchu i zmierzchu, które sterują oświetleniem. Ale w czasie, gdy ceny prądu drastycznie wzrastają, to może się okazać za mało.

– Dlatego, w porozumieniu z najemcami (warto pamiętać, że średnio za 60-80 proc. wydatków energetycznych galerii handlowej odpowiadają powierzchnie najemców) właściciele i zarządcy obiektów handlowych być może będą musieli dodatkowo ograniczać zużycie energii. Oczywiście tego typu działania będą się wówczas starali wprowadzać w jak najmniej uciążliwy dla klientów sposób – podkreśla Ryszard Kamiński z PRCH, cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl.

Kolejne kroki, jakie zamierza podjąć lub już podejmuje handel w Polsce, to obniżenie temperatury w pasażach, ograniczenie oświetlenia elewacji, reklam czy parkingów.

Na przykład Carrefour zmniejsza temperaturę w swoich magazynach. Chce też ograniczyć zużycie gazu.

Sieć Netto czy Biedronka stawiają na własne źródła energii, czyli panele fotowoltaiczne. Zarówno w przypadku sklepów, jak i centrów dystrybucyjnych.

Z kolei Aldi od listopada ma skrócić godziny otwarcia swoich sklepów. Będą zamykane o godzinie 20. I taka zasada ma obowiązywać w sezonie zimowym 2022/2023.

Podobne rozwiązanie zapowiadają też inne sklepy.


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama