Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Emka 3.2024 życzenia
Reklama Twój Agent Ubepieczenia

Przez telefon do serca. CATI jako sposób kontaktu z klientami

Obecnie istnieje wiele metod na sposoby dotarcia do swoich odbiorców i przeprowadzenia z nimi krótkiego wywiadu, mającego ukazać pozytywne strony przeprowadzania kampanii marketingowych, a także niedociągnięcia, które jednak decydują o satysfakcji klienta. Najlepszą formą, aby dokonać profesjonalnego badania opinii grupy osób jest ankieta zawierająca w sobie najważniejsze pytania i konkretne odpowiedzi do wyboru. Odbiega się już od papierowych wersji, przykładając większą wagę do środowiska i faktu, że większość działań prowadzonych jest tak czy inaczej w formie online. Stąd między innymi stosuje się system CATI, będący współcześnie jedną z najpopularniejszych form kontaktu z klientami.
Przez telefon do serca. CATI jako sposób kontaktu z klientami
Najlepszą formą, aby dokonać profesjonalnego badania opinii grupy osób jest ankieta zawierająca w sobie najważniejsze pytania i konkretne odpowiedzi do wyboru.

Czym jest CATI? Charakterystyka i zalety konkretnej metody badawczej

CATI jest skrótem zaczerpniętym z języka angielskiego – w rozwinięciu oznacza Computer Assisted Telephone Interview, co przetłumaczyć można jako wywiad telefoniczny przy komputerowym wspomaganiu. Jak działa taka forma przeprowadzania badań? Ankieter kontaktuje się z odbiorcami, przeprowadzając z nimi wywiad skonstruowany z wcześniej przygotowanych, konkretnych pytań. Odpowiedzi przepytywanych są zapisywane w systemie, dzięki czemu ankieter ma pełną kontrolą nad udzielonymi odpowiedziami na pytania i pewność, że żadne nie zostało pominięte w trakcie wywiadu. CATI pozwala przede wszystkim na dotarcie do większej liczby badanych osób, a także szybszą realizację zadań (związaną również z mniejszymi kosztami) – te dwie cechy wpływają bezpośrednio na popularność opisywanej metody. Skonkretyzowane pytania w efekcie dają o wiele lepsze wyniki, które od razu zapisywane są w systemie komputerowym – dzięki czemu ma się pewność, że wszystkie dane są w jednym miejscu i później można znacznie sprawniej przystąpić do analizy. Ten typ badania szczególnie poleca się przedsiębiorcom, którym zależy na czasie i rzetelności. Można je przeprowadzać częściej, na bieżąco aktualizując wyniki i obserwować, czy nastąpił progres, czy regres w funkcjonowaniu firmy.

 

Samodzielne przeprowadzanie badania CATI. Czy jest to w ogóle możliwe?

Zważywszy na konieczność pozyskania wyników z wielu źródeł (od całej grupy różniącej się od siebie pod wieloma względami klientów), przeprowadzenie badań przez jedną osobę lub garstkę niedoświadczonych ludzi, zmarnuje przede wszystkim tak cenny w prowadzeniu biznesu czas. Coraz więcej firm przystaje na współpracę z prawdziwymi specjalistami od przeprowadzania ankiet, którzy cechują się nienaganną renomą na rynku i wysoką spostrzegawczością połączoną z dokładnością w wykonywaniu powierzonych im zleceń. Jedną z firm zajmujących się przeprowadzaniem badań i zbieraniem danych jest Norstat, który przede wszystkim wpierw zapoznaje swoich klientów z różnymi opcjami, z jakich można skorzystać podczas budowania swojej marki. Na swoim blogu – norstat.pl/blog/badanie-cati – przybliżają pojęcie badania CATI i profesjonalnie je charakteryzują. Warto korzystać ze sprawdzonych źródeł, które nie ukrywają wachlarzu dostępnych opcji. Po zapoznaniu się – czas na działanie!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklamasłowianka baner
Reklama
Reklama
Reklama