Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Baner reklamowy - firmy Północ Nieruchomości
Reklama Twój Agent Ubepieczenia

Autobus wodorowy H2O marki Arthur Bus zaprezentował się w Chełmie

Dzisiaj o godz. 9 na dworcu byłego PKS odbyła się prezentacja autobusu wodorowego firmy Arthur Bus z Lublina. Wygląda ciekawie, ale jego cena nie jest na razie znana.
Autobus wodorowy H2O marki Arthur Bus zaprezentował się w Chełmie

-  W tej chwili jeszcze robimy intensywne testy drogowe. Mamy podłączoną odpowiednią aparaturę. Robimy pomiary, badania, próby. Potwierdzamy w zasadzie nasze założenia projektowe i konstrukcyjne dotyczące poszczególnych podzespołów. Akurat ten produkt to 12-metrowy autobus miejski. Posiada 32 miejsca siedzące plus kierowca oraz 46 miejsc stojących - mówił podczas prezentacji Rafał Słomka, członek zarządu Arthur Bus.

autobus wodorowy

Głównym źródłem energii takich autobusów jest ogniwo paliwowe, które przekształca wodór w energię elektryczną. Większość infrastruktury związanej z napędem jest umiejscowiona na dachu autobusu. Znajdują się tam również baterie. Oś napędowa, w tym przypadku silniki elektryczne, zabudowane są w każdej z piast. 

- Tankowanie autobusów firmy Arthur Bus to 15 - 20 minut mniej więcej co dwa dni. Mają one zasięg do 500 kilometrów. Uzależnione jest to oczywiście od intensywności używania układu klimatyzacji, ogrzewania, od pory roku czy warunków drogowych - dodaje Słomka.

Firma Arthur Bus zapewnia, że jest w stanie dostarczyć wraz z pojazdem pełną infrastrukturę potrzebną do tankowania wodorem.

- Nie zostawiamy klienta samego. Pod klienta jesteśmy też w stanie realizować konkretne zabudowy, jeśli chodzi o aranżację wnętrz, układy i typy drzwi czy siedzenia. Pierwszy projekt ma 12 metrów, jednak będziemy się docelowo skupiać też na rozwiązaniach 10 i 18-metrowych - mówił Słomka.

Niestety, jak na razie dokładna cena takiego autobusu wodorowego nie została publicznie podana. 

- Jesteśmy w stanie określić cenę, aczkolwiek nie chcielibyśmy jeszcze oficjalnie o niej mówić. Szczególnie, że produkt ten jest tworzony pod klienta, nie do magazynu. Progi cenowe mogą być różne. W przetargu, oprócz samego autobusu, pojawia się wiele innych aspektów, które mają wpływ na cenę - komentuje Artur Słomka.

Przypomnijmy. Miasto planuje zakup 26 autobusów wodorowych. Ich dostawa przewidziana jest na lata 2024-2025. Chełm, w ramach programu Zielony Transport Publiczny, ma otrzymać na ten cel około 100 mln złotych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
ReklamaDaniłosio życzenia 3.2024
Reklama
Reklama
Reklama