Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Skuteczne strategie pozycjonowania dla każdego biznesu

W czasach, gdy internet stał się jednym z podstawowych źródeł informacji o markach, skuteczna promocja w wyszukiwarce znacznie zwiększa szansę dotarcia do nowych klientów. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to dziś jeden z najważniejszych czynników przewagi konkurencyjnej. Na pozycjonowanie strony internetowej powinny decydować się zarówno duże, jak i najmniejsze biznesy, ponieważ SEO pozwala efektywnie promować każdą firmę.
  • 26.04.2021 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Skuteczne strategie pozycjonowania dla każdego biznesu

Dlaczego widoczność w Google jest taka istotna?

Zdecydowana większość internautów, których w Polsce jest już ponad 30 milionów, odwiedza wyłącznie te strony, które po wpisaniu danego zapytania, ukażą się na samej górze wyników wyszukiwania. Dobra widoczność przekłada się na wzrost popularności i zaufania do marki. Serwisy, znajdujące się poza pierwszą stroną Google nie są odwiedzane praktycznie przez nikogo.

Większa liczba odwiedzin to oczywiście wzrost liczby potencjalnych klientów, co przekłada się na wymierne zyski biznesowe dla firm. Właśnie dlatego tak ważne jest efektywne pozycjonowanie serwisu internetowego w wyszukiwarce.

Jak skutecznie pozycjonowanie firmę online?

Profesjonalne pozycjonowanie w Google oznacza szereg czynności, które prowadzą do uzyskania przez domenę czołowej pozycji w rankingu. SEO obejmuje działania prowadzone zarówno w obrębie witryny, jak i poza nią. Do najważniejszych etapów promocji marki w wyszukiwarce należą m.in.:

- audyt SEO i wybór odpowiednich słów kluczowych,

- optymalizacja witryny,

- tworzenie unikalnej, wartościowej treści,

- wewnętrzny oraz zewnętrzny link-building,

- monitorowanie i optymalizacja rezultatów,

- pomoc i doradztwo w trakcie kampanii.


 

Czy pozycjonowanie jest dla każdego?

Jedną z najważniejszych zalet kampanii SEO jest to, że mogą one być prowadzone niezależnie od rodzaju oraz skali danego biznesu. Najmniejsze przedsiębiorstwa, prowadzone na terenie miasta lub regionu, powinny postawić na pozycjonowanie lokalne, które pozwoli im zaistnieć na miejscowym rynku i przyciągnąć klientów z miasta, osiedla czy dzielnicy. W przypadku sklepów internetowych kluczowa będzie optymalizacja techniczna platformy sprzedażowej i działania SEO skupione na zwiększeniu współczynnika konwersji.

Dla dużych firm odpowiednią strategią będzie z kolei pozycjonowanie ogólnopolskie, które pozwala skutecznie konkurować z innymi podmiotami ogólnokrajowymi. Warto w tym przypadku skorzystać również ze strategii long-tail SEO, czyli pozycjonowania na „długi ogon”, wykorzystującego rozbudowane, precyzyjne zapytania, często używane przez potencjalnych klientów. Zalety pozycjonowania docenią również przedsiębiorstwa, wchodzące na rynki zagraniczne i międzynarodowe. Odpowiednio dopasowana strategia SEO pozwala skutecznie konkurować z podmiotami z zagranicy, uwzględniając m.in.: sytuację rynkową czy dominującą w danym kraju wyszukiwarkę (którą nie zawsze jest Google).

Komu powierzyć promocję w wynikach wyszukiwania?

Warunkiem skuteczności działań SEO w dobie tak zdecydowanej konkurencji na rynku jest zlecenie kampanii specjalistom. Jeśli Twoim priorytetem jest efektywne pozycjonowanie stron Artefakt będzie odpowiednim wyborem. Agencja z dużym doświadczeniem i zespołem wykwalifikowanych specjalistów to nie tylko gwarancja udanej współpracy i zadowalających efektów, ale także wsparcie i doradztwo, które pomogą Ci odnieść sukces i dołączyć do liderów w Twojej branży.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał Partnera