Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Reklama MAREX

Chełm: Miasto szuka operatora

Miasto przygotowuje się do przetargu, w ramach którego wybrany ma zostać operator Chełmskiego Roweru Miejskiego. Firma, która podejmie się tego wyzwania, nie tylko dostarczy rowery i urządzi stacje, ale również zadba o ich funkcjonowanie. Będzie też serwisować sprzęt oraz pilnować, aby cały system działał bez zarzutów.
Chełm: Miasto szuka operatora

- Nasz system będzie podobny do tych, które już działają w Polsce. Ma opierać się na zautomatyzowanych stacjach rozmieszczonych w różnych częściach miasta. Liczymy, że dzięki temu uda się zmniejszyć emisję spalin, ponadto takie rozwiązanie służyć będzie wszystkim tym, którzy chcieliby wykorzystać rower do zwykłej przejażdżki. Dlatego chcemy, aby pierwsze 20 minut wypożyczenia było bezpłatne. To powinno wystarczyć do przemieszczania się między pobliskimi stacjami – mówi prezydent Chełma Agata Fisz.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Chełmski Rower Miejski składać się ma na początek z 17 stacji wypożyczeń. Czternaście z nich rozmieszczonych zostanie w samym mieście, m.in.: na Placu Dworcowym przy ul. Kolejowej, przy skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z I Pułku Szwoleżerów, przy ulicach: Przemysłowej (skrzyżowanie z ul. Wołyńską), Hrubieszowskiej (obok skrzyżowania z ul. Litewską), Lubelskiej (obok parku wodnego i przy rondzie im. R. Dmowskiego), ul. Wojsławickiej (w pobliżu PWSZ), Lwowskiej (przejście między os. Słonecznym a os. Kościuszki), Al. 3 Maja (os. Bazylany), przy pl. Tysiąclecia (ChDK), parkingu przy parku miejskim (obok bulwaru nad Uherką), pl. Gdańskim, na deptaku w ul. Lwowskiej i przy dworcu BUS. Trzy stacje powstaną na przedmieściach. Dwie w gminie Chełm (nad zalewem w Żółtańcach i w Janowie) oraz jedna w Kamieniu. Ta ostatnia lokalizacja wiązać się ma z budową nowej ścieżki rowerowej, która biec będzie wzdłuż ulicy Hrubieszowskiej i dalej do samego Kamienia.

- Są to lokalizacje, które zostały wskazane w oparciu o natężenie ruchu, gęstość zabudowy mieszkalnej, dostępności komunikacyjną i potrzebę rozmieszczenia stacji dla połączenia niemal wszystkich osiedli – mówi Marcin Grel, dyrektor wydziału rozwoju, promocji i współpracy z zagranicą. – Podobnie jak w innych miastach, nie wszystkie stacje mają obecnie dostęp do ścieżek rowerowych, ale szereg miejskich projektów zakłada budowę wielu kilometrów nowych tras. Lokalizacje stacji będą mogły także ulegać zmianom. Weryfikacją będą statystyki liczby wypożyczeń.

W chełmskim projekcie uwzględnione zostały również informacje o samych rowerach. Łącznie rozmieszczonych ma zostać 170 rowerów miejskich, w tym rowery przeznaczone dla dzieci, tandemy umożliwiające podróż dwóm osobom jednocześnie oraz tzw. rowery cargo, a więc wyposażone w rodzaj dużego kosza do przewożenia większych przedmiotów. Chełmski Rower Miejski spinać ma elektroniczny system. Poinformuje on operatora, gdzie brakuje rowerów, a gdzie jest już za dużo. Powstanie również specjalna aplikacja. Znajdziemy tam lokalizacje rowerów, informacje o dostępności i o zasadach ich wypożyczenia.


Teraz czytane:

Gołębiowski z absolutorium [CZYTAJ]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama