Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Młodzi pędzą po śmierć

Mniej rannych i wypadków, ale więcej zabitych. Tak w skrócie przedstawiają się statystyki zdarzeń spowodowanych przez niedoświadczonych kierowców w zeszłym roku. Być może te niepokojące statystyki wpłyną na szybsze wprowadzenie w życie dawno przygotowanych zmian.
Młodzi pędzą po śmierć

Jak wynika z policyjnych danych, w 2019 r. co piąty wypadek na drodze był spowodowany przez kierujących w wieku 18 - 24 lat. Młodzi kierowcy doprowadzili do 4910 takich zdarzeń, co jednak daje wynik o 203 mniej niż w roku 2018. Mniej było również rannych we wszystkich tych wypadkach, bo 6400, podczas, gdy rok wcześniej było ich ponad 6700. Niestety, tendencji spadkowej nie odnotowano w przypadku osób zabitych. W 2018 r. młodzi kierowcy doprowadzili przez swą jazdę do do 428 zgonów, zaś w roku poprzednich do 462, czyli o 34 więcej. 33 proc. wszystkich zdarzeń było z kolei spowodowanych przez nadmierną prędkość niedostosowaną do warunków panujących na drodze. 

Problem brawurowej jazdy młodych i świeżo upieczonych kierowców nie dotyczy tylko Polski, ale wszystkich krajów, gdzie przemysł motoryzacyjny stale się rozwija, a na rynku pojawią się kolejne nowinki techniczne. Niestety, systemy bezpieczeństwa przegrywają ze skłonnością do ryzykownych zachowań i tendencji do sprawdzenia mocy silnika. W połączeniu z coraz częstszym wsiadaniem za kółko pod wpływem alkoholu czy substancji odurzających o tragedię nie jest trudno, mimo wciąż zaostrzanych przepisów i wymogów stawianych już kandydatom na kierowców. 

Eksperci od bezpieczeństwa na drodze przewidują, że znaczący wpływ na poprawę tych danych miałyby przygotowane już przepisy. Zakładają one m.in. nałożenie na młodych kierowców okresu próbnego, podczas którego podlegaliby dodatkowym obostrzeniom, także w kwestii ograniczenia prędkości. Nowicjusze za kółkiem mieliby również obowiązek poruszania samochodem oznakowanym zielonym listkiem, dzięki któremu łatwiej byłoby ich zidentyfikować w ruchu drogowym. Na razie jest to jednak tylko teoria, ponieważ data wejścia w życia tych zmian nadal nie jest znana. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: e-MieszkaniecTreść komentarza: Tyle pieniędzy wydanych a o Gali dowiedziałem się w dniu gali. Super ekstra! Tak trzymać.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 14:40Źródło komentarza: Chełm zapłacił 100 tys. zł za promocję podczas gali boksuAutor komentarza: historiaTreść komentarza: pierdzistołki od picia kawy i "spadaj na drzewo"Data dodania komentarza: 5.12.2025, 12:41Źródło komentarza: W budżetówce płacą więcej niż w firmach prywatnych. Tyle zarabiają PolacyAutor komentarza: JoelTreść komentarza: Rozdawanie 500+ nie zwiększyło dobrobytu u ludzi, tylko go zmniejszyło. Rząd nie daje, tylko zabiera.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:14Źródło komentarza: Pieniądze nie zwiększą liczby urodzeń. Trzeba  się otworzyć na inne rozwiązaniaAutor komentarza: TomcioTreść komentarza: Może warto przesuwać przetargi na wiosnę i latem robić remonty niż w grudniu. I tak macie szczęście, że pogoda jest na plusie i bez śnieguData dodania komentarza: 4.12.2025, 09:16Źródło komentarza: Chełm. Asfalt położą w grudniu? „Jeżeli temperatura będzie około zera, można”Autor komentarza: RobertTreść komentarza: Czy teraz Miasto zaciągnie kredyt na wkład własny? Bo ze słów prezydenta (o ile dobrze pamiętam) wynikało, że 100 mln wyda na bieżące potrzeby.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 15:34Źródło komentarza: Ugoda w sprawie infrastruktury pod terminal intermodalny w Chełmie. Miasto przygotowuje kolejny przetarg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama