Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Rejestracja albo kara

Od nowego roku importerów oraz nabywców samochodów sprowadzonych z krajów Unii Europejskiej czeka nowy obowiązek. Przerejestrowanie pojazdu, dotąd przez większość odwlekane w czasie nawet przez lata, będzie musiało odbyć się w ciągu miesiąca. Te zmiany mogą wpłynąć na ceny samochodów kupowanych z drugiej ręki.
Rejestracja albo kara

Zmiany przepisów wprowadzonych przez Ministerstwo Infrastruktury są dyktowane wprowadzeniem porządku na rynku importowanych samochodów. Najważniejszą nowelizacją, która wejdzie w życie już 1 stycznia 2020 r., jest obowiązek przestrzegania terminu przerejestrowania pojazdu sprowadzonego z innych krajów Unii Europejskiej. Jeśli nie zrobimy tego w ciągu 30 dni, będziemy musieli zapłacić karę nawet w wysokości 1000 zł. Obowiązek ten nie jest niczym nowym, ponieważ kierowcy zawsze mieli miesiąc na dokonanie rejestracji. Dotąd jednak nie był on egzekwowany, więc nowi właściciele pojazdów odkładali go w czasie przez długie miesiące. Co ważniejsze, zmiana prawa dotyczy nie tylko importowanych samochodów używanych, ale również nowych.

Usprawnienia w tym zakresie zostały niejako narzucone przez Komisję Europejską, która zwraca uwagę na to, że w naszym kraju wciąż nie zostały wdrożone przepisy w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji. Skutek tego jest taki, że wśród ponad 24 mln samochodów zarejestrowanych w CEPiKu, nawet co czwarty to tzw. duch. Oznacza to, że nie powinien już poruszać się po drogach, a nadal ktoś nim jeździ. Regulacja przepisów sprawi, że tego typu wraki będą na czas weryfikowane przez system, zaś kierowca nie będzie mógł odwlec próby ich rejestracji.

Nowelizacja przepisów będzie obejmowała zarówno osoby prywatne, jak i handlarzy oraz właścicieli komisów. W przypadku tej drugiej grupy, sprzedawcy będę zobowiązani do znalezienia klientów na sprowadzony samochód w ciągu 30 dni, a jeśli tak się nie stanie, zarejestrować go na siebie. Jeżeli takich aut mają co najmniej kilkanaście, koszty znacznie rosną, podobnie jak rosną kary za niedopełnienie tego obowiązku. Oczywiście wraz z rejestracją dochodzi konieczność zakupu ubezpieczenia, a to następny wydatek. Wszystko to może spowodować, że dodatkowe koszty obciążą klienta. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: e-MieszkaniecTreść komentarza: Tyle pieniędzy wydanych a o Gali dowiedziałem się w dniu gali. Super ekstra! Tak trzymać.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 14:40Źródło komentarza: Chełm zapłacił 100 tys. zł za promocję podczas gali boksuAutor komentarza: historiaTreść komentarza: pierdzistołki od picia kawy i "spadaj na drzewo"Data dodania komentarza: 5.12.2025, 12:41Źródło komentarza: W budżetówce płacą więcej niż w firmach prywatnych. Tyle zarabiają PolacyAutor komentarza: JoelTreść komentarza: Rozdawanie 500+ nie zwiększyło dobrobytu u ludzi, tylko go zmniejszyło. Rząd nie daje, tylko zabiera.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:14Źródło komentarza: Pieniądze nie zwiększą liczby urodzeń. Trzeba  się otworzyć na inne rozwiązaniaAutor komentarza: TomcioTreść komentarza: Może warto przesuwać przetargi na wiosnę i latem robić remonty niż w grudniu. I tak macie szczęście, że pogoda jest na plusie i bez śnieguData dodania komentarza: 4.12.2025, 09:16Źródło komentarza: Chełm. Asfalt położą w grudniu? „Jeżeli temperatura będzie około zera, można”Autor komentarza: RobertTreść komentarza: Czy teraz Miasto zaciągnie kredyt na wkład własny? Bo ze słów prezydenta (o ile dobrze pamiętam) wynikało, że 100 mln wyda na bieżące potrzeby.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 15:34Źródło komentarza: Ugoda w sprawie infrastruktury pod terminal intermodalny w Chełmie. Miasto przygotowuje kolejny przetarg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama