Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Nie zgadniecie?

Rok 2025 w polskim Google. Co Polacy wpisywali najczęściej?

Rok 2025 przyniósł w Polsce mieszankę poważnych wydarzeń, popkultury i… internetowych fenomenów. Według raportu „Rok w wyszukiwarce 2025” to właśnie te frazy najczęściej wpisywali użytkownicy Google'a w Polsce.
Rok 2025 w polskim Google. Co Polacy wpisywali najczęściej?

Autor: Canva

Na szczycie tegorocznego zestawienia w kategorii haseł ogólnych znalazły się „wybory prezydenckie”. W ciągu roku to właśnie zapytania dotyczące przebiegu kampanii, kandydatów, debat i wyników cieszyły się największym zainteresowaniem.  

W zestawieniach pojawiały się też często powiązane frazy: „wyniki wyborów” czy nazwiska kandydatów: Karol Nawrocki czy Rafał Trzaskowski. 

Fenomeny popkultury: Labubu i serial „Heweliusz”

Zaskoczeniem dla wielu może się okazać ogromne zainteresowanie maskotką Labubu – ten pluszak o kontrowersyjnej urodzie znalazł się na drugim miejscu w ogólnym rankingu najczęściej wyszukiwanych fraz. 

Dodatkowo w czołówce pojawił się serial „Heweliusz, który dzięki kontrowersjom i dużej kampanii marketingowej przyciągnął uwagę odbiorców i zdominował listy wyszukiwań w kategorii „Seriale”.

Polscy internauci nie ograniczali się wyłącznie do rodzimych tematów. Wśród najczęściej wyszukiwanych fraz znalazły się też związane z wydarzeniami międzynarodowymi – jak np. sytuacja w Iranie czy wybór nowego papieża (m.in. informacje o konklawe i następcy papieża Franciszka).

Pytania do internetu

Raport pokazuje też, że Polacy masowo wpisywali zapytania z kategorii „jak?”, „co to…?”, „ile…?”, świadczące o codziennej ciekawości lub chęci zdobycia praktycznej wiedzy. Wśród nich: „ile kolan ma koń” – fraza, która obiegła media jako przykład nietypowego zapytania, jakie znalazło się wysoko w rankingu.  

Nie brakowało też pytań o kursy walut, ceny, wynagrodzenia, czy inne dane istotne „tu i teraz”, co pokazuje, że Polacy szukali w Google zarówno informacji „na poważnie”, użytkowych albo humoru.

A co działo się na świecie?

Na globalnej liście najczęściej wyszukiwanych fraz w 2025 roku królowały zupełnie inne motywy. Z danych międzynarodowego zestawienia wynika, że najbardziej dynamicznie rósł trend wokół sztucznej inteligencji – na pierwszym miejscu uplasowała się fraza Gemini – chatbot i model AI od Google. 

Poza tym w globalnym top 10 pojawiały się zapytania dotyczące sportu (m.in. „India vs England”), wydarzeń międzynarodowych, premier technologicznych, jak iPhone 17, czy globalnych kryzysów i konfliktów. 

Co ważne: raport 2025 podkreśla, że wzrosła liczba zapytań zadawanych w formie rozmowy – ludzie wpisywali coraz więcej fraz w stylu „jak…?”, „co to…?”, „dlaczego…?”. Jakby rozmawiali z przyjacielem.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama