Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama baner reklamowy

Krasnystaw. Dzwonili do niej z banku. Uwierzyła w kredyt, straciła duże pieniądze

Spoofing telefoniczny jest coraz popularniejszą metodą oszustów. W skrócie polega na podszywaniu się pod numery prawdziwych instytucji i udawaniu innych osób. Właśnie w ten sposób jedna z krasnostawianek straciła 35 tysięcy złotych.
Krasnystaw. Dzwonili do niej z banku. Uwierzyła w kredyt, straciła duże pieniądze

W ubiegłym tygodniu 44-latka dała sobie wmówić, że ktoś chce wziąć kredyt na jej dane. Aby tego uniknąć, kobieta miała wykonać kilka przelewów i transakcji blikiem. Jednak zamiast w bezpieczne miejsce, pieniądze trafiły na konta fałszywych pracownic banku.

- Mieszkanka Krasnegostawu wykonywała ich polecenia, a potem 3 czerwca wszystko zgłosiła mundurowym, gdy zorientowała się, że została wprowadzona w błąd. Już w prawdziwej placówce podjęliśmy próbę zablokowania kilku przelewów. Na razie czekamy na informację, czy to się udało - informuje podkom. Jolanta Babicz, rzeczniczka krasnostawskich policjantów.

Technicznie spoofing jest dziś możliwy głównie dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym. Przy ich wykorzystaniu dzwoniący może w niemal dowolnej usłudze ręcznie wprowadzić numer, który ma się wyświetlić adresatowi połączenia jako numer dzwoniącego. 

- Nie ma możliwości zablokowania spoofingu, gdyż telefon przestępcy nie jest podłączony do sieci komórkowej, lecz komputerowej. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków, przedstawicieli urzędów czy nawet policjantów - dodaje policjantka.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama