Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama baner reklamowy
Reklama baner reklamowy

Gm. Leśniowice. Auto stanęło w płomieniach. Prawdopodbnie zawiniła instalacja

Wczoraj (18 listopada) w gminie Leśniowice zapaliło się audi A6 stojące przy bramie wjazdowej do posesji. Pożar spowodowała prawdopodobnie wada instalacji elektrycznej pojazdu. Pożar zajął całą komorę silnika. Na szczęście nikt nie ucierpiał.
Gm. Leśniowice. Auto stanęło w płomieniach. Prawdopodbnie zawiniła instalacja
Zdjęcie ilustracyjne. O samozapłon nietrudno. Sprawdzajmy stan techniczny naszych aut!

Autor: https://pixabay.com/

Według statystyk Państwowej Straży Pożarnej co roku dochodzi do około 8 tys. pożarów samochodów. Żeby bardziej zobrazować skalę – w przeliczeniu daje to ok. 22 auta dziennie. Wbrew pozorom powodem większości z nich są różnego rodzaju usterki techniczne, a nie kolizje czy wypadki. 

Wśród potencjalnych powodów pożarów pojazdów możemy wymienić m.in.: nieszczelność układu paliwowego. Opary, które mogą się wydobywać w rozgrzanej komorze silnika są łatwopalne. Do ich zapłonu wystarczy tylko iskra, o którą zresztą nie trudno. Podobnie sytuacja wygląda przy wyciekach oleju. Należy pamiętać, że temperatura samozapłonu oleju silnikowego jest niższa niż w przypadku zwykłej kartki papieru! Wycieki substancji smarnej np. na rozgrzany kolektor wydechowy są prostą receptą na poważne (i gorące!) problemy. Częste są również przypadki zapalenia pojazdu w wyniku zwarcia lub przeciążenia instalacji elektrycznej. Do wzniecenia ognia w aucie może dojść również w wyniku przeciążenia instalacji grzewczej, czy awarii układu wspomagania kierownicy. 

Coraz częściej występujące na naszych drogach pojazdy o innym niż wyłącznie spalinowy napędzie również stwarzają dodatkowe zagrożenie. Według danych ubezpieczycieli samochodowych, najczęściej samozapłon notowano w pojazdach hybrydowych typu plug-in i autach hybrydowo-elektrycznych. A należy pamiętać, że ugaszenie takiego pojazdu jest znacznie trudniejsze, aniżeli w przypadku klasycznej spalinowej konstrukcji.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
KOMENTARZE
Reklama
Reklama
Reklama