- W tej chwili samochody ciężarowe jadą non stop, przez siedem dni w tygodniu, 24 h na dobę, nie można normalnie funkcjonować. Ponadto skrzyżowanie ulic 11-Listopada i Brzóski nie jest przystosowane do ruchu samochodów ciężarowych, muszą one zjeżdżać na przeciwny pas ruchu, aby wykonać manewr skrętu – opisuje i pyta, kto podjął decyzję i się pod tym podpisał, że tak może wyglądać organizacja ruchu, gratuluję odwagi.
Urzędnicy zdają sobie sprawę z uciążliwości, ale...
- Nie można zrealizować przebudowy Drogi Krajowej nr 12 w granicach miasta Chełm bez zmian w organizacji ruchu i wynikających z tego utrudnień – tłumaczą. - Wytyczenie objazdu wskazanymi ulicami było konsultowane w szerokim gronie (zamawiający, wykonawca, służby mundurowe) i jest optymalnym rozwiązaniem z punktu widzenia dostępnej infrastruktury. Każda z ulic znajdujących się na trasie objazdu dopuszcza ruch samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 t.
Ale jest światełko w tunelu.
- Krajowa „dwunastka” to międzynarodowy szlak tranzytowy, więc niedogodności związane z przeniesieniem natężenia ruchu samochodów ciężarowych na objazd są odczuwalne, a dla części mieszkańców w jakimś stopniu uciążliwe. Dlatego Miasto podjęło kroki zmierzające do zniwelowania tych niedogodności. Urząd wystosował do policji i Głównego Inspektora Transportu Drogowego prośbę o kontrolę ruchu pod kątem prędkości, kategorii i ograniczeń czasowych. Miasto analizuje także możliwość przekierowania ruchu w godzinach wieczornych i nocnych na ul. Rampa Brzeska – informuje Dominik Gil z gabinetu prezydenta.
Napisz komentarz
Komentarze