Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 grudnia 2025 00:32
Reklama
Reklama kebab
Podczas internetowych zakupów musimy być wyjątkowo czujni

To już plaga! Kolejni wykiwani przez oszustów

Włodawscy policjanci dostali kolejne zgłoszenia dotyczące internetowych oszustw. Mieszkanka gminy Włodawa zamiast zamówionego telefonu otrzymała bidon. Natomiast 47-latek wpłacił zaliczkę za motorynkę i w efekcie nie ma ani motorynki, ani kasy.
To już plaga! Kolejni wykiwani przez oszustów

Źródło: KPP we Włodawie

Jak widać, oszuści nie śpią. W poniedziałek (27 stycznia) włodawscy policjanci przyjęli kolejne dwa zawiadomienia dotyczące internetowych oszustw. 

- Mieszkanka gminy Włodawa powiadomiła, że znalazła na jednym z portali społecznościowych ogłoszenie dotyczące sprzedaży telefonu w superokazyjniej cenie. Kobieta zamówiła produkt. Po otwarciu przesyłki okazało się, że zamiast telefonu znajduje się w niej bidon. Kupująca straciła 260 złotych – mówi aspirant Elwira Tadyniewicz, rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji we Włodawie.

Natomiast 48-letni mieszkaniec powiatu włodawskiego na jednym z portali aukcyjnych znalazł ogłoszenie sprzedaży motorynki. 

- Mężczyzna skontaktował się telefonicznie ze sprzedającym, z którym ustalił, że prześle 1000 złotych zaliczki. Następnie miał się umówić na odbiór pojazdu. Do tego jednak nie doszło, bo po przesłaniu zaliczki kontakt ze sprzedającym się urwał – dodaje policjantka.

Decydując się na zakupy przez Internet, pamiętajmy o ostrożności i stosowaniu zasad bezpieczeństwa. 

- Przede wszystkim weryfikujmy sprzedawcę i analizujmy opinie. Istotne jest, aby czytać uważnie regulamin sprzedawcy oraz sprawdzać, czy zostały podane jego dane kontaktowe, czy podany adres istnieje i czy jest widoczny na mapach internetowych. Radzimy, aby wybierać sklepy, portale aukcyjne, które oferują ochronę zakupu. Apelujemy, aby uważać na wszelkiego rodzaju superokazje, jeżeli cena w ofercie jest dużo niższa od ceny rynkowej powinno to wzbudzić naszą czujność. Odbierając przesyłkę od kuriera sprawdzajmy jej zawartość. W przypadku niezgodności towaru z tym zamawianym możemy spisać protokół i nie przyjąć paczki. Na koniec pamiętajmy, aby przechowywać korespondencję ze sprzedawcą. W przypadku oszustwa będzie stanowiła dowód w sprawie – radzi rzeczniczka.

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama