Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Zachodnie marki na topie

Niemieckie i francuskie marki zdecydowanie dominują wśród wybieranych przez Polaków aut pokontraktowych. Jak wynika z raportu serwisu Master1.pl, sprzedaż aut z tych krajów w minionym roku znacząco wzrosła. Wśród rodzimych kierowców decydujących się na zakup takiego auta przeważają przedsiębiorcy.
Zachodnie marki na topie

Samochody pokontraktowe to auta, które były eksploatowane przez firmy podczas trwania kontraktu na długoterminowy wynajem. W ostatnich kilku latach są one jednymi z głównych aut kupowanych z drugiej ręki przez polskich kierowców, głównie przedsiębiorców. Z raportu przeprowadzonego przez serwis Master1.pl wynika, że niezmiennie stawiamy na niemieckie i francuskie marki, których sprzedaż w zeszłym roku wzrosła odpowiednio o 45% i 17%. Zaraz za nimi znalazły się auta pokontraktowe pochodzące z Czech (15%).

- Nie dziwi nas tak duże zainteresowanie samochodami od naszych zachodnich sąsiadów, ponieważ zajmują czołowe pozycje w niemal wszystkich polskich rankingach sprzedaży - tłumaczy Grzegorz Grodecki, dyrektor zarządzający Master1.pl. - Pewnym zaskoczeniem może być tak dynamicznie rosnąca popularność francuskich aut. Jeszcze do niedawna krążyły na ich temat negatywne opinie, ale widać, że te mity o awaryjności przestają funkcjonować. Klienci cenią sobie komfort jazdy oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, które zapewniają im francuskie samochody.

Wśród niemieckich aut najlepiej sprzedawały się ople, stanowiąc aż 56% sprzedaży aut z tego kraju, natomiast spośród francuzów Polacy decydowali się głównie na renault (46%). Jeszcze do niedawna pojazdy z zachodu Europy były uważane za nadmiernie wyeksploatowane oraz posiadające nieprecyzyjny układ kierowniczy. Te stereotypy znikają, co widać przede wszystkim w statystykach aut pokonkratowych.

Jak wynika z opinii samych kierowców, takie samochody mają wiele zalet. Trafiają do ponownej sprzedaży po 3 - 4 latach od daty produkcji, a także posiadają udokumentowaną historię napraw i przeglądów. Ich stan również bardzo często jest nienaganny, ponieważ firmy, które ich używały, dbały o trwałość wszystkich elementów.


Teraz czytane:

Coraz więcej młodzieży w OSP [CZYTAJ]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: e-MieszkaniecTreść komentarza: Tyle pieniędzy wydanych a o Gali dowiedziałem się w dniu gali. Super ekstra! Tak trzymać.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 14:40Źródło komentarza: Chełm zapłacił 100 tys. zł za promocję podczas gali boksuAutor komentarza: historiaTreść komentarza: pierdzistołki od picia kawy i "spadaj na drzewo"Data dodania komentarza: 5.12.2025, 12:41Źródło komentarza: W budżetówce płacą więcej niż w firmach prywatnych. Tyle zarabiają PolacyAutor komentarza: JoelTreść komentarza: Rozdawanie 500+ nie zwiększyło dobrobytu u ludzi, tylko go zmniejszyło. Rząd nie daje, tylko zabiera.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:14Źródło komentarza: Pieniądze nie zwiększą liczby urodzeń. Trzeba  się otworzyć na inne rozwiązaniaAutor komentarza: TomcioTreść komentarza: Może warto przesuwać przetargi na wiosnę i latem robić remonty niż w grudniu. I tak macie szczęście, że pogoda jest na plusie i bez śnieguData dodania komentarza: 4.12.2025, 09:16Źródło komentarza: Chełm. Asfalt położą w grudniu? „Jeżeli temperatura będzie około zera, można”Autor komentarza: RobertTreść komentarza: Czy teraz Miasto zaciągnie kredyt na wkład własny? Bo ze słów prezydenta (o ile dobrze pamiętam) wynikało, że 100 mln wyda na bieżące potrzeby.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 15:34Źródło komentarza: Ugoda w sprawie infrastruktury pod terminal intermodalny w Chełmie. Miasto przygotowuje kolejny przetarg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama