Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama Bank Spółdzielczy

Polacy lubią surfować po internecie. Tyle czasu dziennie spędzają online

Zamiast twardo stąpać po ziemi, coraz częściej uciekamy w świat online. Aż trzy czwarte Polaków poświęca wirtualnemu życiu do 4 godzin dziennie.
Polacy lubią surfować po internecie. Tyle czasu dziennie spędzają online

Autor: Canva

Widoczna jest w tym wszystkim jedna prawidłowość: im młodsze pokolenie, tym więcej czasu dzień w dzień spędza w sieci. To wnioski z raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”, który zaprezentował Santander Consumer Bank.

To najbardziej przyciąga nas do internetu

Głównym magnesem przyciągającym Polaków do internetu jest chęć bycia na bieżąco z wydarzeniami lokalnymi oraz globalnymi – potwierdza to ponad 60 proc. badanych. 

Rozrywka, w tym oglądanie filmów i słuchanie muzyki, zajmuje drugie miejsce z wynikiem 57 proc. 

Na trzecim miejscu uplasowało się korzystanie z usług bankowości elektronicznej lub mobilnej, wskazane przez 54 proc. respondentów. 

Tuż poza podium znalazły się media społecznościowe.

Natomiast dużo rzadziej korzystamy z internetu, żeby:

  • załatwić sprawy urzędowe – 16 proc., 
  • dokształcać się – 16 proc.,
  • śledzić nowe trendy w wybranej dziedzinie – 15 proc.
Ile czasu spędzamy online?

Z badania wynika, że aż 40 proc. spędza online od jednej do 2 godzin dziennie, kolejne 36 proc. przeznacza na to od 3 do 4 godzin. Mniejsza grupa, bo 14 proc. badanych, jest online przez 5-6 godzin dziennie. 

Prawie 60 proc. osób powyżej 60 roku życia poświęca na to od 1 do 2 godzin dziennie swojego wolnego czasu. 

W grupie wiekowej 18-, 29-latków odsetek wynosi tylko 11 proc., co oznacza, że większość młodych ludzi z internetu korzysta dłużej. 

Najchętniej korzystamy ze smartfona

Podstawowym urządzeniem, za pośrednictwem którego Polacy łączą się z internetem, jest smartfon. Wybiera go aż 84 proc. ankietowanych. 

Na drugim miejscu z 58-procentowym udziałem jest laptop.

Z komputerów stacjonarnych korzysta 22 proc. badanych, z tabletów – 13 proc., a smartwatchów – 6 proc. To najmniej popularny sposób na wchodzenie do sieci. 

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama