- Zadaniem programu Fabryka, w ramach którego miałaby powstać ta inwestycja, jest aktywizacja miast średniej wielkości w obszarach nowoczesnych usług dla biznesu - wyjaśnił na wstępie Mariusz Domeradzki, prezes Operator ARP. - Celem jest budowa obiektów biurowo-usługowych z przewagą tych pierwszych. To są zawsze nowoczesne certyfikowane obiekty klasy A, które mają tworzyć pozytywny wizerunek miasta, stwarzać zaplecze dla lokalnego biznesu, i - w zależności od wielkości miasta - pozwalać podmiotom zewnętrznym postrzegać te miasta jako atrakcyjne inwestycyjnie.
Program ma charakter komercyjny, jak podkreślił Domeradzki. Realizowane w ramach niego przedsięwzięcia muszą bowiem na siebie zarabiać.
Wstępną koncepcję zagospodarowania terenu dworca PKS przedstawił radnym Dariusz Jędrzejewski, kierownik projektu, który ma być realizowany w Chełmie.
Zgodnie z założeniami we wskazanej lokalizacji mają powstać dwa budynki. Pierwszy: handlowo-usługowy (biurowiec), natomiast drugi: stanowiący obsługę dworca, ponieważ dawny charakter tego miejsca nadal ma zostać zachowany. Powstaną nowoczesne wiaty przystankowe, na których, zgodnie ze wstępnym projektem, znajdą się panele fotowoltaiczne. Szacowany koszt inwestycji na dzisiaj to ok. 40 mln zł.
Jak informują urzędnicy z ratusza, miasto cały czas prowadzi rozmowy i prace formalne związane z przygotowaniem inwestycji. Podczas jednej z kolejnych sesji przedstawione mają być wyniki tych rozmów wraz ze szczegółowymi informacjami i propozycją co do dalszych kroków w tej sprawie.
Obecnie program Fabryka realizowany jest m.in. w Elblągu, Stalowej Woli i Włocławku.
- Uważamy, że inwestycja ta może diametralnie odmienić, ożywić centrum Chełma i nadać mu nowej jakości i dynamiki - podkreślają przedstawiciele ARP.
Napisz komentarz
Komentarze