Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
News will be here
Reklama Stachniuk Optyk

Przewody w układzie hamulcowym. Jakie parametry techniczne powinny mieć te części?

Taka wiedza przyda się nie tylko mechanikom, ale też wizytującym warsztaty kierowcom. Choćby po to, aby mogli kupić części odpowiedniej klasy, które w krytycznym momencie nie zawiodą. Zwykle najwięcej uwagi poświęca się tarczom oraz klockom, ale rola przewodów hamulcowych również jest nie do przecenienia. Specyfikację tych niepozornych, acz niezwykle istotnych elementów, przybliżymy wspólnie z ekspertami z firmy MiDaTech.
Przewody w układzie hamulcowym. Jakie parametry techniczne powinny mieć te części?

Wysoka odporność na różne substancje jest więcej niż niezbędna

Skład płynów hamulcowych to jedna rzecz. Trzeba mieć świadomość, że przewody stykają się z wieloma rozmaitymi czynnikami. Olej silnikowy, olej skrzyni biegów czy drobiny pochodnych paliwa to tylko niektóre spośród nich. W warunkach rzeczywistej eksploatacji trudno też uniknąć dłuższej lub krótszej ekspozycji węży hamulcowych na promienie UV czy ozon. Dlatego materiał, z którego wyrabia się opisywane części, musi spełniać wyjątkowo rygorystyczne normy. To jest możlwe dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów do produkcji. I tak produkty z katalogu MiDaTech, dostępnego pod adresem https://www.midatech.pl/ wykonane są z mieszanki poliuretanowej. Natomiast obecna w niektórych modelach wewnętrzna sprężyna wzmacniająca powstaje z galwanizowanej stali oraz PCV. Według zapewnień fachowców to optymalna, a zarazem najbardziej opłacalna kombinacja.

 

Wysokiej jakości węże do hamulców muszą być odpowiednio elastyczne

Zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach. Tarcie zatrzymujące pojazd generuje dużo ciepła. Dlatego nie można dopuścić do sytuacji, w której podczas gwałtownego hamowania przewód uległby uszkodzeniu. Z kolei zimą nadmierne usztywnienie mogłoby utrudnić przepływ płynu hamulcowego – a przecież tu nie ma miejsca na jakiekolwiek oczekiwanie, aż układ zareaguje na wciśnięcie pedału przez kierowcę. Jaki zatem powinien być zakres temperatury pracy przewodów hamulcowych? Należy celować w przedział od -40 do 70 stopni Celsjusza. Tyle wystarczy do standardowych zastosowań, ekstremalne warunki eksploatacji mogą wymagać innych wartości. Trzeba jeszcze podkreślić, że temperatura otoczenia i samych węży zmienia wartości zalecanego ciśnienia roboczego i rozrywającego. Standardowo te wartości podaje się dla 20 °C. Przed zakupem przewodów do układu hamulcowego warto dokładnie przestudiować pełną specyfikację, a także zapoznać się z certyfikatami wystawionymi przez instytucje przeprowadzające testy. Takie jak TÜV.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamabaner reklamowy
KOMENTARZE
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama