Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Trzeba unieważnić albo dołożyć

Gmina Kamień może się czuć zakłopotana. Wykonawcy nie mają dobrych wieści w sprawie śmieci

Na dwa kolejne lata władze gminy chciałyby podpisać nową umowę związaną z wywozem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych. Mimo że na wynagrodzenie dla wykonawcy samorząd przeznaczył niemałą kwotę, to wybór odpowiedniej firmy stoi obecnie pod dużym znakiem zapytania.
Na dwa kolejne lata władze gminy chciałyby podpisać nową umowę związaną z wywozem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych. Mimo że na wynagrodzenie dla wykonawcy samorząd przeznaczył niemałą kwotę, to wybór odpowiedniej firmy stoi obecnie pod dużym znakiem zapytania.
Władze gminy Kamień zapoznały się z kwotami ofert, jakie wykonawcy zaproponowali w ostatnim postępowaniu przetargowym dotyczącym wywozu i zagospodarowania odpadów.

Źródło: Freepik

Na realizację jakiego rodzaju usług liczy urząd? Z udostępnionej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej dokumentacji wynika, że przyszły wykonawca miałby zająć się przede wszystkim odbiorem i zagospodarowaniem odpadów z dwóch rodzajów nieruchomości – domów jednorodzinnych i obiektów w zabudowie wielorodzinnej. W przypadku tych pierwszych śmieci byłyby gromadzone przy pomocy pojemników liczących 120 i 240 litrów, a także worków. W przypadku budynków wielorodzinnych pod uwagę brane są pojemniki 240, 1100, 2200 oraz 7000-litrowe oraz odpowiednie worki. 

W warunkach zamówienia określono również częstotliwość, z jaką byłyby odbierane poszczególne frakcje. I tak – w zabudowie jednorodzinnej papier, tworzywa sztuczne, metale i szkło – raz w miesiącu. Odpady gromadzone we frakcji „bio” (z wyłączeniem odpadów zielonych) również raz w miesiącu, ale tylko w okresie jesienno-zimowym, od listopada do marca. Przez pozostałe miesiące nieco częściej – raz na dwa tygodnie. Odpady zmieszane - raz w miesiącu w okresie od listopada do marca, a w okresie od kwietnia do października raz na dwa tygodnie.

Z tego rodzaju obiektów śmieci gromadzone we frakcjach papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło byłyby odbierane raz w miesiącu. Odpady typu „bio”, z wyłączeniem odpadów zielonych - raz w miesiącu w czasie chłodnych miesięcy (od listopada do marca) i częściej, raz na dwa tygodnie, od wiosny do jesieni. Urząd oczekuje również, aby odpady zmieszane były odbierane z zabudowy wielorodzinnej raz w miesiącu (w okresie od listopada do marca), a od kwietnia do października raz na tydzień. 

Wykonawca otrzymałby również zadanie regularnego opróżniania lokalnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 

O jakich konkretnie ilościach odpadów mowa? Urzędnicy wyliczyli wstępnie, że przez dwa lata na terenie gminy pojawi się ok. 1700 ton śmieci, przy czym ilość ta może ulec zwiększeniu o dodatkowe 200 ton. Obecnie, jak zaznaczono, funkcjonuje w gminnym systemie gospodarowania odpadami 3210 osób i 1216 gospodarstw domowych. 

Biorąc pod uwagę wszystkie te dane, wykonawcy – a zgłosiły się ostatecznie dwa podmioty – zaproponowali następujące ceny. Gminny Zakład Obsługi z Dorohuska wyliczył, że wszystkie usługi, jakie zrealizuje na rzecz gminy przez dwa lata, będą kosztowały niecałe 2 832 000 zł. Nieco więcej, bo ponad 2 842 000 zł, zaproponowała firma PW Ewa Grzywna-Żmuda z Chełma. 

Warto przypomnieć, że na wszystkie wydatki związane z zagospodarowaniem odpadów gmina przygotowała w sumie 2 040 000 zł, zatem jeśli chciałaby wybrać tańszego wykonawcę, musiałaby dołożyć prawie 792 tys. zł.

Czytaj także:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama