Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Kolejny krok w budowie S19

Kolejny krok w stronę ekspresówki

Po dwóch latach od wniosku złożonego przez GDDKiA wojewoda lubelski wszczął postępowanie w celu wydania decyzji ZRID na odcinek S19 Radzyń Podlaski – Kock.
Kolejny krok w stronę ekspresówki
23 października wojewoda lubelski wydał obwieszczenie dotyczące wszczęcia postępowania administracyjnego dotyczącego wydania decyzji o zezwoleniu na realizację S19 na odcinku Radzyń Podlaski - Kock

Źródło: gov.pl

23 października wojewoda lubelski wydał obwieszczenie dotyczące wszczęcia postępowania administracyjnego dotyczącego wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej: „Budowa drogi ekspresowej S19 Białystok - Lubartów, odcinek Międzyrzec Podlaski (koniec obwodnicy) - Kock (początek obwodnicy), Część nr II: Radzyń Podlaski - Kock (początek obwodnicy), długości 18,136 km”. Inwestycja dotyczy odcinka S19 w powiecie radzyńskim i lubartowskim, w gminach: Radzyń Podlaski - Miasto, Radzyń Podlaski, Borki i Kock.

Umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19 między Radzyniem Podlaskim a Lubartowem, w tym Radzyń Podlaski – Kock oraz Kock – Lubartów zostały podpisane 15 września 2022. Umowa na budowę tego odcinka została zawarta z firmą Polaqua, gdzie kwota kontraktowa brutto to 626 492 080,65zł.

Zakres inwestycji obejmuje m.in.: budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Radzyń Podlaski – Kock (początek obwodnicy), budowę drogi krajowej DK63 w nowym śladzie na odcinku od istniejącej drogi krajowej w miejscowości Biała do projektowanego węzła Radzyń Podlaski Południe, budowę 2 węzłów drogowych „Radzyń Podlaski Południe” na przecięciu z DK nr 63 oraz węzła „Borki” na przecięciu z drogą powiatową nr 1218L i 1250L, budowę MOP Paszki i MOP Sitno, budowę/przebudowę istniejących dróg gminnych i powiatowych kolidujących z drogą ekspresową, budowę dróg w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych i zapewnienia dojazdu do nieruchomości, budowę i przebudowę dróg dla pieszych i rowerzystów, budowę 20 obiektów inżynierskich t. j. mosty, wiadukty i przejścia dla zwierząt, budowę systemu odwodnienia terenu, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne, budowę i przebudowę: sieci energetycznych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych.

- Wykonawca inwestycji na odcinku S19 Radzyń Podlaski – Kock złożył do wojewody lubelskiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w lipcu 2023 roku. W ramach procedowania wniosku o ZRID Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska przeprowadza obligatoryjnie ponowną ocenę oddziaływania inwestycji na środowisko. W tym konkretnym przypadku wojewoda przekazał materiały do ponownej oceny do RDOŚ we wrześniu 2023 roku, a RDOŚ zakończył ponowną ocenę w czerwcu 2025 roku. Zakończenie ponownej oceny umożliwiło wojewodzie wszczęcie postępowania w sprawie wydania decyzji ZRID – wyjaśnia dwuletni okres procedowania wniosku w sprawie ZRID, Małgorzata Pawelec-Buras główny specjalista ds. komunikacji w kieleckim oddziale GDDKiA.

Decyzja o wszczęciu procedury prowadzącej do wydania ZRID otwiera kolejny wielomiesięczny etap przygotowań do realizacji przedsięwzięcia w terenie. - Wynikający z przepisów administracyjnych siedmiomiesięczny czas potrzebny na wydanie decyzji ZRID stanowi założenie, ponieważ ostatecznie o przebiegu i czasie trwania procedury decydują niezależne od GDDKiA organy i instytucje – wskazuje Pawelec-Buras.

Istotnym momentem będzie tak naprawdę wydanie decyzji ZRID, które otworzy drogę do kolejnych istotnych etapów inwestycji. - Wydanie decyzji ZRID przez wojewodę umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych, a także procedury związanej z wypłatą odszkodowań za nieruchomości pod drogę. Termin wydania decyzji określi Wojewoda. Realny termin zakończenia inwestycji będzie można określić po wydaniu decyzji ZRID i po analizie czynników, które wpłynęły na wydłużenie procedury rozpatrywania wniosku. Tym nie mniej zakładamy, że w przypadku tego typu inwestycji, na wykonanie robót potrzebne są co najmniej dwa sezony budowlane. - wyjaśnia przedstawicielka kieleckiego oddziału GDDKiA.

Małgorzata Pawelec-Buras przypomina, że zgodnie z kontraktem wykonawca powinien zrealizować inwestycję w systemie projektuj i buduj ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlany. Czas ten GDDKiA dzieli na konkretne etapy: 10 miesięcy na projektowanie, 7 na miesięcy uzyskanie decyzji ZRID, 19 miesięcy plus dwa lub trzy 3-miesięczne okresy zimowe na wykonanie robót.

S19, to trasa szybkiego ruchu, która wchodzi w skład szlaku łączącego południe kraju z północą, tworząc trasę Via Carpatia biegnącą przez województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Warto przypomnieć, że w grudniu 2024 roku wojewoda lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na budowie drogi ekspresowej S19 od granicy z województwem mazowieckim do obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. Długość projektowanego odcinka wynosi 13,7 km. Miesiąc wcześniej wojewoda lubelski wydał decyzję ZRiD na budowę nowej drogi z Lublina do Lubartowa. To również fragment krajowej „19", bardzo istotny dla mieszkańców naszego województwa.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: JoelTreść komentarza: Rozdawanie 500+ nie zwiększyło dobrobytu u ludzi, tylko go zmniejszyło. Rząd nie daje, tylko zabiera.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:14Źródło komentarza: Pieniądze nie zwiększą liczby urodzeń. Trzeba  się otworzyć na inne rozwiązaniaAutor komentarza: TomcioTreść komentarza: Może warto przesuwać przetargi na wiosnę i latem robić remonty niż w grudniu. I tak macie szczęście, że pogoda jest na plusie i bez śnieguData dodania komentarza: 4.12.2025, 09:16Źródło komentarza: Chełm. Asfalt położą w grudniu? „Jeżeli temperatura będzie około zera, można”Autor komentarza: RobertTreść komentarza: Czy teraz Miasto zaciągnie kredyt na wkład własny? Bo ze słów prezydenta (o ile dobrze pamiętam) wynikało, że 100 mln wyda na bieżące potrzeby.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 15:34Źródło komentarza: Ugoda w sprawie infrastruktury pod terminal intermodalny w Chełmie. Miasto przygotowuje kolejny przetargAutor komentarza: BezradnyTreść komentarza: To jakiś drogi ten tłuczeń bo cała podwyżka wyniesie ok.4150zł miesięcznie. To dwa samochody tłucznia miesięcznie.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 11:11Źródło komentarza: Gm. Białopole. Otworzyli oferty śmieciowych ofert. Samorządowcy przeżyli szok.Autor komentarza: SuperTreść komentarza: Niech remontują. Najpierw trzeba trochę postać w korkach żeby było lepiejData dodania komentarza: 3.12.2025, 07:01Źródło komentarza: Chełm. Asfalt położą w grudniu? „Jeżeli temperatura będzie około zera, można”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama