Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Chełm. Największa inwestycja w historii miasta, warta 250 milionów złotych, wstrzymana!

Prace przy największej i najdroższej inwestycji w historii Chełma - modernizacji 11,5 km dróg - zostały wstrzymane. Firma Sarinż, odpowiedzialna za realizację projektu, wypowiedziała umowę miastu. Powody decyzji oficjalnie nie zostały podane, ale z naszych informacji wynika, że kluczową rolę odegrały obawy wykonawcy związane z jednoczesnym zamknięciem głównych arterii komunikacyjnych w mieście.
Chełm. Największa inwestycja w historii miasta, warta 250 milionów złotych, wstrzymana!

Źródło: UM Chełm

Z naszych informacji wynika, że Sarinż zaproponował przedłużenie okresu realizacji inwestycji, aby uniknąć m.in. jednoczesnej przebudowy ulicy Lubelskiej i budowy nowego wiaduktu. Miasto nie zgodziło się na te zmiany, co doprowadziło do impasu. Wypowiedzenie umowy nastąpiło 31 grudnia 2024 roku, ale władze Chełma uznały je za bezskuteczne.

- Potwierdzamy, że otrzymaliśmy oświadczenie od wykonawcy ws. odstąpienia od umowy. Po analizie prawnej zostało ono uznane za nieważne. Do całej sprawy podchodzimy z dużym spokojem - zapewniał Damian Zieliński, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Chełm.

Mediacje na horyzoncie

Obecnie zarówno miasto, jak i wykonawca dążą do porozumienia. Proces mediacyjny ma zostać zainicjowany przez Prokuratorię Generalną.

- Trwają uzgodnienia dotyczące umowy negocjacyjnej. Po jej opracowaniu zostanie złożony wniosek do Prokuratorii o rozpoczęcie mediacji - tłumaczy Zieliński.

Zakres inwestycji

Umowa podpisana 1 grudnia 2023 roku obejmowała modernizację ponad 9 km dróg wojewódzkich i przeszło 2 km dróg powiatowych. Prace miały objąć m.in. al. Armii Krajowej wraz z wiaduktem, ul. Lubelską, ul. Hrubieszowską, ul. Włodawską, ul. Szpitalną, ul. Ceramiczną oraz ul. Zawadówkę. Inwestycja jest kluczowa dla poprawy infrastruktury drogowej w związku z budową terminala intermodalnego.

Dotychczas ukończono jedynie dwie ulice - Zawadówkę i Włodawską. Podczas grudniowej sesji Rady Miasta Chełm omawiano harmonogram dalszych prac, podkreślając, że inwestycja przyniesie znaczące utrudnienia w ruchu drogowym.

- To nie będą drobne utrudnienia, ale gigantyczne korki. Skala projektu wymaga cierpliwości i zrozumienia - mówił wiceprezydent Radosław Wnuk.

Problemem pozostaje brak zgody PKP na budowę alternatywnego przejazdu kolejowego. Zamknięcia i ograniczenia w ruchu mogą obniżyć prędkość poruszania się pojazdów w mieście nawet o 90%. Radni apelowali o wprowadzenie rozwiązań łagodzących skutki inwestycji, takich jak: alternatywne trasy objazdowe, dodatkowe linie autobusowe czy rozmieszczenie karetek pogotowia po obu stronach torów kolejowych.

Władze Chełma zapewniają, że inwestycja nie jest zagrożona, a dofinansowanie pozostaje nienaruszone. Przypominają również, że podobne problemy pojawiły się przy przebudowie drogi krajowej DK12, a spór z wykonawcą zakończył się pozytywnie po mediacjach.

- Zalecamy wstrzemięźliwość w stawianiu radykalnych ocen, ponieważ nie służy to całej sprawie. Jesteśmy przekonani, że inwestycja zostanie zrealizowana - dodaje rzecznik magistratu.

Choć sytuacja budzi niepokój mieszkańców, miasto liczy na pozytywne zakończenie sporu z firmą Sarinż. Wstrzymanie prac oznacza jednak, że mieszkańcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość i przygotować nie tylko na potencjalne korki na chełmskich ulicach, ale także kolejne miesiące oczekiwania na efekt tej ogromnej inwestycji.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

rzetelnie 18.01.2025 20:33
może przedstawicie obiektywne zestawienie wykonanych inwestycji za kadencji poszczególnych prezydentów

ignac 18.01.2025 15:26
żeby nie banaszek to dalej byście jeżdzili po torach

Mieszkaniec Dyrekcji Górnej 18.01.2025 09:23
Oby kryzys został szybko zażegnany. Bo nikomu to nie służy: wykonawca traci kasę, miasto zostaje z takimi a nie innymi drogami a my mieszkańcy jeździmy po takich zaniedbanych drogach

mieszkanka 17.01.2025 14:15
Banaszek do dymisji, natychmiast!!!

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: JoelTreść komentarza: Rozdawanie 500+ nie zwiększyło dobrobytu u ludzi, tylko go zmniejszyło. Rząd nie daje, tylko zabiera.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:14Źródło komentarza: Pieniądze nie zwiększą liczby urodzeń. Trzeba  się otworzyć na inne rozwiązaniaAutor komentarza: TomcioTreść komentarza: Może warto przesuwać przetargi na wiosnę i latem robić remonty niż w grudniu. I tak macie szczęście, że pogoda jest na plusie i bez śnieguData dodania komentarza: 4.12.2025, 09:16Źródło komentarza: Chełm. Asfalt położą w grudniu? „Jeżeli temperatura będzie około zera, można”Autor komentarza: RobertTreść komentarza: Czy teraz Miasto zaciągnie kredyt na wkład własny? Bo ze słów prezydenta (o ile dobrze pamiętam) wynikało, że 100 mln wyda na bieżące potrzeby.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 15:34Źródło komentarza: Ugoda w sprawie infrastruktury pod terminal intermodalny w Chełmie. Miasto przygotowuje kolejny przetargAutor komentarza: BezradnyTreść komentarza: To jakiś drogi ten tłuczeń bo cała podwyżka wyniesie ok.4150zł miesięcznie. To dwa samochody tłucznia miesięcznie.Data dodania komentarza: 3.12.2025, 11:11Źródło komentarza: Gm. Białopole. Otworzyli oferty śmieciowych ofert. Samorządowcy przeżyli szok.Autor komentarza: SuperTreść komentarza: Niech remontują. Najpierw trzeba trochę postać w korkach żeby było lepiejData dodania komentarza: 3.12.2025, 07:01Źródło komentarza: Chełm. Asfalt położą w grudniu? „Jeżeli temperatura będzie około zera, można”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama