Gdy Cieszyński był jeszcze pracownikiem ministerstwa u boku Łukasza Szumowskiego, odpowiadał m.in. za zakup maseczek i respiratorów, które wzbudziły tyle kontrowersji. Sprawą, na wniosek opozycji, zajmuje się prokuratura. Jak powiedział Dziennikowi Wschodniemu Mateusz Kopciał z Prokuratury Okręgowej w Warszawie, postępowanie dotyczy niegospodarności w Ministerstwie Zdrowia.
Teraz Cieszyńskiego o pomoc poprosił prezydent Chełma. Z byłym wiceministrem zdrowia prezydent zna się z czasów wspólnej pracy w administracji rządowej.
- Pan Janusz Cieszyński, na prośbę prezydenta Jakuba Banaszka, korzystając ze swojego doświadczenia, zgodził się pomóc i służyć swoją wiedzą miastu w trudnym czasie pandemii Covid-19 - wyjaśnia Damian Zieliński z gabinetu prezydenta Chełma.
Czym konkretnie ma się zajmować Cieszyński? O tym niestety urzędnicy nie mówią. Jaką pomoc zaoferował naszemu miastu? Jaka udało się nam ustalić, podobno eks minister ze swoim resortowym kolegą prezydentem Chełma, w ubiegłym tygodniu odwiedził niektóre spółki miejskie. Panowie mieli się ponoć pojawić w MPEC, MPGK i PUM.
Janusz Cieszyński - jak poinformował nas Damian Zieliński - ma pomóc w opracowaniu rozwiązań, które wpłyną na zminimalizowanie potencjalnych, negatywnych skutków epidemii dla miasta. Zieliński zapewnia też, że nowy współpracownik prezydenta Chełma nie został zatrudniony w urzędzie.
- Jedyny koszt, jaki poniesie miasto Chełm, to zwrot kosztów dojazdu pana Cieszyńskiego do Chełma - podaje.
Spotkaliśmy się z opinią, że wizyta w miejskich spółkach być może będzie skutkować umieszczeniem byłego wiceministra w radzie nadzorczej jednej z nich.
Janusz Cieszyński podał się do dymisji w sierpniu tego roku. Swoją decyzję ogłosił m.in. na facebooku. Pochwalił się również swoimi sukcesami podczas pracy w Ministerstwie Zdrowia.
- Udało się, chociaż chyba nikt w to nie wierzył, uruchomić pierwsze usługi na platformie P1. Liczbę wystawionych e-recept liczy się już w setkach milionów, przyrost dzienny e-skierowań to już kilkadziesiąt tysięcy, rusza pilotaż EDM i zdarzeń medycznych. Badanie, które przeprowadziliśmy na dużej próbie pacjentów, wskazuje, że NPS z porad udzielanych przez telefon w dobie COVID-19 jest na poziomie, który osiągały prywatne przychodnie 3 lata temu. Wg. CBOS ocena systemu ochrony zdrowia rekordowo wysoka, a na fokusach badani wskazują, że rozwój e-zdrowia to coś, co realnie zmieniło sytuację pacjenta - czytamy w obszernym opisie.
Napisz komentarz
Komentarze