Region: Matury wypadły dobrze!

  • 08.07.2019, 08:03
  • AN
Region: Matury wypadły dobrze!
Największe powody do dumy ma w tym roku I LO w Chełmie. Procentowo zdawalność matury w tej szkole wyniosła 99,16 proc. Dwie osoby mają poprawkę w sierpniu. Podobnie sytuacja wygląda w technikum ekonomicznym i IV LO.

Jak poszło tegorocznym maturzystom na Lubelszczyźnie? Średni wynik z języka polskiego na poziomie podstawowym to 51 proc., a z matematyki – 59 proc. Egzamin maturalny zdało 80,1 proc. maturzystów. W Chełmie pięć szkół osiągnęło zdawalność powyżej tej średniej. Prawie dwa tysiące osób w naszym województwie może przystąpić do egzaminu poprawkowego w sierpniu. Ponad 1000 osób nie zdało jednak z więcej niż jednego przedmiotu – to ok. 7 proc. przystępujących.

Bardzo dobrze egzamin maturalny napisano w I LO. Do matury przystąpiło 238 absolwentów. Nie powiodło się dwóm osobom, ale obie mogą przystąpić do egzaminu poprawkowego. Jeden z uczniów poprawia język polski, drugi - język angielski.

- Jestem bardzo zadowolona z tegorocznych wyników - nie kryje radości dyrektor Teresa Mościcka. - Moim marzeniem jest zdawalność na poziomie 100 proc. Jesteśmy już blisko, do tego dążymy.

W II LO do matury przystąpiło 158 uczniów, zdało 148 osób, co stanowi ok. 93 proc. Wszystkie osoby, które "oblały egzamin" mają szansę na poprawę swojego wyniku w sierpniu, ponieważ potknęli się na jednym przedmiocie.

- Sześć osób nie zdało matematyki, trzy - języka polskiego i jedna języka angielskiego - wylicza Zbigniew Niderla, dyrektor II LO.

Zdawalność egzaminu maturalnego tegorocznych absolwentów porównywalna jest do roku ubiegłego. Jednak, jak zapewnia dyrektor ogólniaka, szkoła zrobi wszystko, aby w przyszłym roku była ona jeszcze lepsza.

- Analizujemy wyniki, które w niektórych przypadkach są dla nas zaskakujące. Jak widać najwięcej osób miało problem z egzaminem z matematyki. Wygląda na to, że jest to nasz słaby punkt. Będziemy musieli popracować nad jakimiś rozwiązaniami - podsumowuje na gorąco dyrektor Niderla. 

Trzy osoby nie zdały matury w III LO w Chełmie. Do egzaminu przystąpiło 77 osób, zdało 70. Cztery osoby mogą poprawiać egzamin w sierpniu. Największy problem uczniowie Ekonomów mieli z językiem angielskim.

- Zdawalność w liceum mamy na poziomie prawie 91 proc, w technikum - 87 proc. Jestem zadowolona, to lepsze wyniki od tych ubiegłorocznych o 2 proc. w technikum i 8 proc. w liceum - mówi Edyta Chudoba, dyrektor ZSEiM.

W technikum ekonomicznym do matury przystąpiło 108 osób. 14 absolwentów będzie miało w sierpniu poprawkę.

W IV LO maturę zdawały 64 osoby. 11 osób będzie zdawać poprawkę w sierpniu. Nie było uczniów, którzy oblali egzamin z dwóch przedmiotów.

W technikum Zespołu Szkół Budowlanych i Geodezyjnych do egzaminu maturalnego przystąpiły 32 osoby. Zdało 20. Sześć osób może poprawiać swój wynik w sierpniu.

Nieco lepiej zdawalność wygląda w Technikum nr 2 wchodzącym w skład Zespołu Szkół Technicznych. Do matury podeszło 110 uczniów, zdało 78 osób. 32 osoby nie zdały. Spośród nich 22 będą mieć poprawkę.

Najsłabiej matura wypadła w Zespole Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich. Na 78 osób przystępujących do egzaminu zdało jedynie 37. Z możliwości poprawy skorzystać może 12 maturzystów.

W Zespole Szkół Energetycznych i Transportowych  maturę zdawały 53 osoby, 29 zdało. 11 osób będzie mogło poprawić swój wynik w sierpniu.

AN
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu jest jest Grupa Wydawnicza SŁOWO sp. z o.o., ul. Domaniewska 17/19 lok. 133, 02-672 Warszawa.
Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Ela
Ela 16.07.2019, 15:52
Porównując wyniki z matur szkół proszę pamiętać o progach punktowych przy naborze do danej szkoły. Wysoka zdawalność matury w "dobrych szkołach" wiąże się z pracą nauczycieli i dużą ambicją uczniów. Znacznie ciężej jest przygotować słabych uczniów do matury. Doceńmy wkład i pracę nauczycieli w szkołach, gdzie średnia liczba punktów przyjęcia do szkoły w oddziale wynosi 60-70 a nie 140.

Pozostałe