Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
News will be here
Reklama Reklama MAREX

Weź udział w debacie o stanie miasta

Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla prezydenta Jakuba Banaszka poprzedzi debata nad raportem o stanie miasta na koniec 2020 roku. W dyskusji mogą wziąć udział mieszkańcy, maksymalnie 15 osób. Sesja rady miasta w tej sprawie odbędzie się 30 czerwca.
Weź udział w debacie o stanie miasta

Raport, o którym mowa, dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Chełm. Może się z nim zapoznać każdy, kto jest zainteresowany sytuacją ekonomiczną Chełma. Wystarczy wejść w zakładkę "raport o stanie miasta Chełm DEBATA", znajdującą się po prawej stronie, i kliknąć w rok 2020.  Mieszkaniec, który chce zabrać głos w dyskusji, musi złożyć do przewodniczącego rady miasta, za pośrednictwem departamentu obsługi mieszkańców, pisemne zgłoszenie zawierające dane oraz podpis. Ale to nie wystarczy. Zgłoszenie musi być poparte podpisami co najmniej 50 osób, udzielających poparcia osobie chętnej do udziału w debacie. Formularz takiego zgłoszenia dostępny jest w tej samej zakładce w BIP. Ponadto są wystawione urny, do których można wrzucić zgłoszenie. Musi być umieszczone w zamkniętej kopercie opisanej: Biuro Rady Miasta "Zgłoszenie do debaty nad raportem o stanie Miasta Chełm za 2020 r." wraz z podaniem numeru telefonu celem sprawnej komunikacji z wnioskodawcą. 

Jak informuje przewodniczący Longin Bożeński, zgłoszenie musi zostać złożone w biurze rady najpóźniej w przeddzień sesji, czyli do 29 czerwca. Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego zgłoszenia.

Ze względu na panujące zagrożenie epidemiczne posiedzenie radnych odbywać się będzie online, relacja na żywo dostępna będzie w internecie. Występujący w debacie mieszkańcy będą wchodzić na salę obrad pojedynczo.

Po zakończeniu debaty nad raportem radni zagłosują nad uchwałą o udzieleniu prezydentowi wotum zaufania.

Raport o stanie miasta to dokument, który stanowi zbiór informacji na temat bieżącego funkcjonowania zarówno urzędu miasta, jak i podległych mu jednostek oraz przedsiębiorstw komunalnych. Ma 231 stron i podzielony jest na piętnaście rozdziałów, w tym m.in.: budżet, promocja i ochrona zdrowia, nadzór właścicielski nad spółkami komunalnymi, gospodarka nieruchomościami, ochrona praw konsumenta czy współpraca i działalność na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Z raportu dowiemy się też, jak wyglądała realizacja uchwał podjętych przez radę miasta oraz realizacja budżetu obywatelskiego, co wydarzyło się w kwestii ochrony środowiska, a także promocji miasta.

Czytaj także: Chłopiec nagle zniknął z placu zabaw, matka wpadła w panikę

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamabaner reklamowy
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama