Do zdarzenia doszło we wtorek (15 lipca). Do seniorki zadzwoniła osoba, która przedstawiła się jako pracownik banku. Z rozmowy wynikało, że na koncie starszej pani doszło do włamania, a jedynym sposobem na „uratowanie” oszczędności miało być szybkie podanie kodu BLIK. Kobieta, zaniepokojona informacją o możliwej utracie pieniędzy, postąpiła zgodnie z instrukcjami nieznajomego. Przekazała kod, który posłużył oszustom do wypłaty 1500 złotych.
Dopiero po rozmowie z prawdziwym przedstawicielem banku 73-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. Sprawę zgłosiła włodawskim policjantom.
– Oszuści celowo wywołują presję czasu i panikę. Wymyślają historie o włamaniu na konto, podejrzanych transakcjach czy zaciągniętych kredytach. W takich sytuacjach dajmy sobie czas. Zawsze jeżeli w grę wchodzą nasze pieniądze potwierdźmy przekazywaną informację w swoich bankach telefonicznie lub osobiście – radzi podkomisarz Elwira Tadyniewicz z Komendy Powiatowej Policji we Włodawie.
Policja przypomina, że żadna instytucja finansowa nie prosi przez telefon o kody BLIK, numery kart czy inne poufne dane. Jeśli ktoś kontaktuje się w sprawie naszych pieniędzy – zawsze warto przerwać rozmowę i samodzielnie zadzwonić do banku. W razie podejrzeń nie wahajmy się też zawiadomić policji.
Nie dajmy się zmanipulować. W starciu z oszustami kluczowy jest spokój, zdrowy rozsądek i zasada ograniczonego zaufania.
Czytaj też:








![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [30-11-2025] W ubiegłym tygodniu odeszli do wieczności. Ostatnie pożegnanie naszych bliskich. Nekrologi z Chełma i powiatu chełmskiego.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-23-11-2025-1764493411.jpg)








Napisz komentarz
Komentarze