Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Spółka miała już nie istnieć

Chełm. Przedłuża się proces likwidacji MPRD

Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Chełmie, zajmujące się budową i utrzymaniem dróg, od lat zmagało się z poważnymi problemami finansowymi. W grudniu 2022 roku Rada Miasta podjęła decyzję o jej rozwiązaniu, a proces likwidacji trwa do dziś. Kiedy się zakończy? Nadal nie wiadomo.
Chełm. Przedłuża się proces likwidacji MPRD

Źródło: MPRD Chełm, profil Facebook

Jeszcze w minionym roku włodarze miasta przewidywali, że likwidacja powinna zakończyć się w ciągu  6-12 miesięcy. Jednak proces ten wciąż trwa i jest uzależniony od postępowania sądowego przed Sądem Okręgowym w Lublinie, w którym spółka dochodzi swoich należności.

Trochę historii

Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych (MPRD) w Chełmie było spółką miejską odpowiedzialną za budowę, modernizację, remonty oraz utrzymanie dróg. Spółka zajmowała się również dbaniem o czystość i zieleń w pasach drogowych. Powstała w 2000 roku, przejmując część majątku Zarządu Dróg Miejskich, jednak jej historia sięgała 1973 roku.

W ostatnich latach MPRD zmagało się z narastającymi problemami finansowymi, skutkującymi opóźnieniami w wypłatach wynagrodzeń oraz stratami sięgającymi milionów złotych. W 2022 roku sytuacja firmy stała się na tyle trudna, że zarządzanie spółką przejęli prokurenci.

Rada Miasta Chełm podjęła decyzję o likwidacji MPRD podczas sesji 22 grudnia 2022 roku. Radni niemal jednogłośnie poparli uchwałę, uzasadniając decyzję pogarszającą się kondycją finansową spółki. Prezydent Chełma Jakub Banaszek podkreślał wtedy, że miasto nie może spłacać zobowiązań niezależnego podmiotu z budżetowych środków.

Pracownicy MPRD otrzymali propozycje zatrudnienia w innych komunalnych spółkach, takich jak Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej czy Urząd Miasta Chełm. Celem było zapewnienie im ciągłości zatrudnienia i ograniczenie negatywnych skutków likwidacji firmy.

Proces likwidacji

Likwidacja MPRD wymagała uporządkowania finansów spółki i rozwiązania zobowiązań wobec instytucji takich jak Urząd Skarbowy czy Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W czerwcu 2023 roku miasto przeznaczyło 155 tys. zł na spłatę długów, w tym zaległego podatku VAT oraz archiwizację dokumentacji. Dodatkowe środki przeznaczono na uregulowanie kar nałożonych przez Urząd Gminy Urszulin za niewykonane inwestycje.

Aby pokryć zobowiązania, część majątku MPRD została sprzedana zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych. Kluczowe nieruchomości, takie jak siedziba spółki przy ul. Towarowej 7, jest obecnie wynajmowana firmie STRABAG. Po finalizacji procesu majątek przejdzie na własność miasta.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama